Juunikuu parim kaubamärk KRATT kogub lastele muusikarõõmu
Kui teemaks on kaubamärkide kopeerimine ja jäljendamine, räägitakse enamasti ettevõtete kahjust – kuidas saavad kannatada nende maine ja rahakott. Harvem mõeldakse aga sellele, et kannatajaks on selles olukorras ka tarbija. Nähes tuttavlikku nime või logo, võib tarbija arvata, et saab harjumuspärase kvaliteedi või elamuse, kuid satub tegelikult millegi sootuks muu otsa. Nii võib petta saada poeletist valiku tegija kui muusikaelamust ootav festivalikülastaja.
„Kui keegi teine teeks sama nimega festivali, aga ei järgiks seda formaati ja kvaliteeti, siis petetaks sellega meie osalejaid ja fänne,“ võtab mõtte ilusti kokku meie selle kuu kaubamärgi Kratt omaniku esindaja Aet Bergmann.
Esitleme juunikuu parimat kaubamärki:
Kaubamärk kuulub ettevõttele KrattFestival OÜ ja on kaitse saanud muusikaõppele, kontsertidele, festivalidele, kultuurile ja meelelahutusele.
Mida kujutab endast festival Kratt, kuidas see väekas nimi sündis ja mis kannustas seda kaubamärgina registreerima, rääkiski Patendiametile Aet Bergmann, kes festivali kaaskorraldajana nõu ja jõuga projekti igapäevaselt panustab.
Esmalt sündis idee korraldada laste ja noorte klassikalise muusika festivali ja seejärel tuli nimi. Ettepanekuid oli mitmeid, kuid kui Kratt oli välja öeldud, tekkis kõigil tegijatel tunne, et see on just see õige nimi. Seostame seda muusika ja Eesti folklooriga kahtepidi.
Esiteks, festival on kui kratt, kes oma peremehele, muusikale, noori hingi kogub – ja seda muidugi positiivses mõttes. Teisalt on igal lapsel oma muusikaline kratt, kes toob talle rõõmu, annab koosmängu lusti ja aitab tal muusikaliselt areneda.
Reklaamibüroo AD Angels tegi Kratile ka lustliku logo ja pälvis sellega 2020. aastal Kuldmuna.
Tegelikult oli meil algusest peale tunne, et kaubamärk tuleks ära kaitsta. Kartsime, et kui me seda ei tee, tuleb varem või hiljem keegi ja korraldab oma festivali Kratt. Pärast viimast festivali, 2024. a sügisel, hakkas see tunne eriti kripeldama ja siis tegimegi selle ära.
Kuigi meil on ka vahva logo, tundsime, et kaitstud sõnamärk pakub suurimat õiguskindlust.
Kuigi meil on ka vahva logo, otsustasime registreerida kaubamärgi sõnalisel kujul. Tundus, et kaitstud sõnamärk pakub suurimat õiguskindlust. Tulevikus kaalume ehk ka logo registreerimist, kuid praegu oli prioriteet nime kindel kaitse.
Pöördusime kaubamärgi kaitsmiseks patendibüroo Käosaar poole, et kõik õigesti läheks. Mingeid takistusi ette ei tulnud, kõik tehti kenasti ära.
Festival Kratt on olnud viis aastat oluline osa Eesti noorte süvamuusikute suvest. Festivalil on kindel formaat, kvaliteedinõuded, kuulajaskond ja oma fännid – kõik see on nõudnud tihedat mõttetööd ja arutamist ning välja on kukkunud väga hea asi. Kui keegi teine teeks sama nimega festivali, aga ei järgiks seda formaati ja kvaliteeti, petetaks sellega festivali osalejaid ja fänne.
Keskel Aet Bergmann
Arvame, et iga taoline üritus või sari, millesse tegijad on panustanud pool südant ja terve varanduse või vastupidi, peaks olema kui mitte looduskaitse, siis vähemalt kaubamärgi kaitse all. Ainult tegijad ise teavad, kui kallis on kultuuriürituse jaluleseadmine nii rahas, ajas kui närvides.
Fotod: KrattFestival OÜ
Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.
Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!
Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO).