Tartmusi juhatuse liige Johanna Hoffmann: kaitstud kaubamärk on meile maineküsimus!

Kuu parimaks valisime sedakorda ühe keeleliselt eripärase ja nutika kaubamärgi. Tegu on sulandnimega – see on nimi, milles kaks või enam sõna on liidetud uueks tervikuks, nii et säilivad nende tähenduslikud osad. Seda moodust kasutatakse asutuste või ettevõtete nimeloomes sageli selleks, et pakkuda suupärast ja meeldejäävat alternatiivi asutuse ametlikule nimele. Nii saab luua unikaalse ja tähendusliku brändi, mis turul hästi silma paistab – just sellise, nagu on ka meie vastlakuu lemmik.

Esitleme veebruari parimat kaubamärki:

tartmus

Tegu on Euroopa Liidu kaubamärgiga, mis kuulub sihtasutusele Tartu Kunstimuuseum. Kaubamärgiga on kaitse saadud paljudele kaupadele ja teenustele: tarkvarale, prillidele, ehetele, kottidele, rõivastele, mänguasjadele, reklaamile, müügile, haridusele, kultuuri- ja meelelahutusteenustele, toitlustusele jm.

Tartu Kunstimuuseumi juhatuse liige Johanna Hoffmann jagab Patendiametiga Tartmusi kaubamärgilugu.   

Millega Tartmus igapäevaselt tegeleb?

Meie tegevus muuseumina on lai: kogume, säilitame, uurime ja vahendame Eesti kultuuriloos olulist kunsti. Seeläbi  aitame kaasa kunsti väärtustamisele ühiskonnas ning Tartu kui inspireeriva elukeskkonnaga linna ja atraktiivse reisisihi arengule.

Olete kaubamärgi kaitsnud päris paljudele kaupadele ja teenustele. Mis strateegia sellise põhjaliku loetelu taga on?

Lisaks põhitegevusele korraldame põnevaid lastelaagreid, rendime ruume sündmusteks ja korraldame erinevaid valdkonnaüritusi – sümpoosioneid, raamatuesitlusi, vestlusi kunstnikega jm. Samuti pakume paljusid tooteid alates pliiatsitest-võtmehoidjatest kuni särkide ja eheteni välja.

Johanna Hoffmann

Just sel põhjusel valisime koostöös patendivolinik Riina Pärnaga oma kaubamärgitaotlusele võimalikult laia klasside loetelu, mis haakub meie toodete-teenustega. See annab meile võimaluse vaadata kindlusega kaugemale tulevikku.

Kuidas sündis Tartmusi nimi?

Nimi Tartmus sündis aastatuhande vahetuse paiku, kui toonane direktor Enriko Talvistu valis selle kodulehe domeeninimeks. Tegu on mitmetähendusliku sõnaga, mis kätkeb endas linna nime Tartu, sõna „muuseum“ ja ka viidet ingliskeelsele sõnale „art“, mis tähendab kunsti.

Tartmuse meened    Tartmuse meened

Tartmus võeti brändinimena kasutusele 2015. aastal direktor Rael Arteli algatusel ning koostöös disainibüroo Stuudio Stuudioga loodi ka muuseumi tänaseni kasutusel olev graafiline identiteet.

Miks otsustasite nime kaubamärgina kaitsta ja just Euroopa Liidus?

Kaubamärgi registreerimine on kõige lihtsam viis oma õigusi kaitsta. Tuntud kaubamärk on nagu visiitkaart, mis kutsub ja suunab kliendi õige toote juurde. Hea kaubamärk on kvaliteeditähis nii Eestis kui ka mujal maailmas – seetõttu otsustasime registreerida selle Euroopa Liidus. Mitmed meie koostööpartnerid on väljastpoolt Eestit, mistõttu on tähtis ka rahvusvaheline kaitse.

Tartmus on pika ajalooga väärikas asutus ja meie bränd esindab seda. Teisisõnu on kaitstud kaubamärk praktilise vajaduse kõrval ka auasi ja prestiižiküsimus.

*Fotod: SA Tartu Kunstimuuseum ja Madis Palm

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga