Oktoobrikuu kaubamärk Lambivärk ühendab õppimise unega ja vanema lapsega
Ajal, mil kellad hakkavad kohe-kohe näitama talveaega ja maad on võtnud jahe hämarus, vajame hädasti valgust. Ja mitte ainult elektrivalgust, vaid ka sellist, mis hinge kosutaks ja vaimu virgena hoiaks. Just säärane, neid kahte terasel moel ühendav toode on peidus meie selle kuu parimaks valitud kaubamärgi taga.
Esitleme oktoobrikuu parimat kaubamärki:
Tähis kuulub väikeettevõttele Morolith OÜ ja kaitse on sellega saadud lampidele.
„Oleme suure visiooniga väike ettevõte,“ ütleb ettevõtte asutaja ja juht Martti Rosenblatt (alloleval pildil). „Meie eesmärk on võimendada teadmisi läbi nutikate, kasulike ja lihtsate lahenduste.“ Lambivärgi kaubamärgi alt turustatakse harivate valgusplaatidega öölampe.
Lampide kontseptsioon sündis Rosenblatti sõnul ideest toetada lapse ja vanema tähendusrikkaid unejutuvestlusi: „Soovisime luua midagi, mida meie vanematena saaksime kavalalt vestlusteks lapsega ära kasutada. See ei tohtinud olla oma olemuselt meeliergutav, nagu nutiseade, vaid midagi, mida laps saaks rahulikult ja kasulikult enne unne vajumist vaadelda.“
Kohe seejärel tekkis küsimus, kas õppimine enne und on ikka mõistlik. „Asusime asja uurima ja selgus, et hea uni vahetult pärast õppimist mõjutab oluliselt võimet teavet säilitada. Unes konsolideerib aju uued teadmised ja kui teadmised omandatakse vahetult enne konsolideerimist, siis meeldejätmine paraneb,“ selgitab Rosenblatt. Õppimine ei tohi siiski tulla une arvelt, paneb ettevõtja vanematele südamele.
Kõik valgusplaadid oleme disaininud ja tootnud ise.
Sellise mõtterännaku tulemusel jõutigi omanäoliste öölampideni. „Kõik valgusplaadid on seejuures disainitud ja toodetud meie enda poolt,“ vastab Rosenblatt küsimusele, kas lampide disain on sisse ostetud või on tegu nende enda originaalse loominguga.
Kuidas aga sündis Lambivärgi kaubamärk? Ettevõtja tunnistab, et Lambivärgi nimi oli esimene, mis pähe tuli: „Algul võtsime seda kerge huumoriga, aga üha enam tundus see olevat meile täpselt sobiv.“ Särav pirn sõna keskel sümboliseerib Rosenblatti sõnul valgust, valgustust, ideed ja arukust.
Oma kaubamärk otsustati kaitsta kohe peale toodete turustama hakkamist. „Esitasin kaubamärgitaotluse, kui sain e-poe valmis. Uurisin, kus seda teha saab ja kui palju see maksab. Kuna Lambivärk on eestikeelne, tundus mõistlik see just Eestis ära registreerida. Samuti oli registreeringulõiv siin suhteliselt hea," avab Rosenblatt kaubamärgi kaitsmise tagamaid. Ettevõtja sõnul andis kaubamärgi registreerimine kindluse, et sellist kaubamärki ja sõna konkurendid valgustitega seoses kasutada ei tohi.
Rosenblatt lisab, et hetkel on kaitse Eestis nende jaoks piisav. Siiski on ettevõttel soov liikuda äriga suurematele turgudele, mis potentsiaalselt tähendab ka kaubamärgi kaitse laiendamist.
Soovime toreda nimega nutikale Eesti tootele kõrget ja kiiret lendu!
Fotod: Martti Rosenblatti erakogu
Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.
Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!
Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO).