Kuu kaubamärk LONGIME KOOS tabab tarbija emotsionaalset närvi
Atraktiivse kaubamärgi taga ei ole alati vaid strateegilised otsused või ratsionaalsed valikud – mõnikord muudab märgi tugevaks tunne, mille see tarbijas esile kutsub. Uuringud on korduvalt näidanud, et inimesed loovad kestvama sideme kaubamärkidega, mis neid emotsionaalselt kõnetavad. Just tarbija õige emotsiooni tabamine tagas turuedu ka meie värskele kuu kaubamärgile. „Kaubamärgi roll on oluline nišis, kus tooted võivad tunduda sarnased. Konkurents toimub sageli mitte vaid hinna või kvaliteedi, vaid ka emotsioonide ja väärtuste tasandil,“ tõdeb kaubamärgiomaniku A. Le Coq brändijuht Pilvi Tering Patendiametile antud intervjuus.
Esitleme meie maikuu parimat kaubamärki:
Kaubamärk kuulub aktsiaseltsile A. Le Coq ja kaitse on sellega saadud alkohoolsetele jookidele.
Pilvi Tering, milline on A. Le Coqi brändivisioon ja mis kaupade tähistamiseks tunnuslauset kasutate?
A. Le Coq on Eesti suurim joogitootja ning üks kaasaegsemaid ja laiema tooteportfelliga joogitööstuseid Läänemere piirkonnas. Oleme pidevalt järgmiste suundade otsingul, et pakkuda tarbijatele uudseid maitseid, vaheldust ja ka seda, mis parasjagu maailmatrendides laineid lööb. Eelmisel aastal tõimegi turule ehtsa džinni baasil valmistatud maitsetest ja värskusest pakatava long drink’i brändi A. Le Coq LONG, mille slogan’iks sai „Longime koos“.
Kuidas sündis kaubamärgi „Longime koos“ idee ning mida soovite selle kaudu tarbijatele öelda?
Idee sündis klassikalisest kohvinurga vestlusest meie loovagentuuriga Taevas Ogilvy ning kasvas välja orgaaniliselt. Nii tuligi see jutuks ühel koosolekul, kui agentuur tutvustas meile LONGi mõjuisikute suvekampaaniat ja vajasime sinna juurde kandvat sõnumit.
LONG ei ole olemuselt ju tegelikult uus toode: seda tüüpi jooki teame põhjanaabrite kaudu juba aastakümneid ja nii mõnelgi meist seostub sellega kuldseid tudengiaegseid mälestusi. Kuna long drink’ide turg on väga tiheda konkurentsiga, saime aru, et peame looma midagi, mis oleks selgelt meie nägu ja annaks edasi tugevamat emotsiooni – midagi, mis väärtustaks nii koosveedetud hetki kui ka LONGi nautimist. „Longime koos“ just täpselt seda ütlebki.
Kas testisite enne reklaamlause kasutuselevõttu selle mõju sihtrühma seas? Milline on olnud avalikkuse reaktsioon sellele hiljem – kas olete saanud tagasisidet, mis on teid üllatanud või suunanud turundust kohandama?
Aus vastus on: ei katsetanudki. Kuigi oleme uuringute usku, siis mõnikord usaldame nii agentuuri kui ka enda kõhutunnet.
Reklaamlause lansseerimisel usaldasime seekord nii agentuuri kui ka enda kõhutunnet.
Arvestades peale kasvava põlvkonna slängikasutust, kus uued sõnad ja tähendused tekivad sageli üleöö, oleks testimine väga keeruline. Nüüd näeme, et pea ees vette hüppamine oli seda väärt. Sõnumiga „Longime koos“ tähistatud telke näeb nii Eesti populaarsematel suvefestivalidel kui ka tudengipäevade põhilaval. Orgaaniliselt kasvas fraasist „Longime koos“ välja ka meie 2025. aasta kevadkampaania.
Foto: Raido Liivand
Kui oluline on kaubamärgi roll teie turunišis – kuivõrd aitab just hea kaubamärk konkurentidest eristuda?
Kaubamärgi roll on väga oluline, eriti nišis, kus tooted võivad esmapilgul tunduda sarnased, nagu long drink’ide kategoorias, kus brändinimi LONG viitab toote liigile. Konkurents toimub sageli mitte ainult hinna või kvaliteedi, vaid ka emotsioonide ja väärtuste tasandil.
"Longime koos" võimaldab murda läbi tarbijat ümbritsevast infomürast, tagades nähtavuse ja meeldejäävuse.
Hea kaubamärk aitab kujundada selget ja eristuvat identiteeti ning luua usaldust uue toote vastu. Mitmetahuline ja eristuv kaubamärk nagu „Longime koos“ võimaldab murda läbi ka tarbijat ümbritsevast infomürast, tagades nähtavuse ja meeldejäävuse.
Kui tähtsal kohal on loomevara kaitsmine A. Le Coqi brändistrateegias?
Kaubamärk on intellektuaalne vara, mida kaitstes ja tugevdades ehitame tegelikult oma pikaajalist brändiportfelli. Kaubamärgi teadlik väljatöötamine on osa brändi DNAst ja visuaali kaitsmine mõneti ka kui hügieenifaktor – see annab brändi ehituseks vajalikele pikaajalistele turundusinvesteeringutele ratsionaalse põhjenduse ja brändijuhile rahulikuma une.
Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.
Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!
Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO).