Kuu kaubamärk THeMIS päästab sõjas inimelusid
Kas sinulegi on jäänud mulje, et kaitsetööstuses kasutatakse tootenimedena kiretuid tähe- ja numbriühendeid? Selgub, et nii see siiski pole – üha enam püütakse ka militaartarbijaid tugeva ja meeldejääva kaubamärgiga. Hea näide on meie värske kuu kaubamärk, millega kaitsetehnoloogiaettevõte Milrem tähistab oma ainulaadset roomiksõidukit. Milremi turundus- ja kommunikatsioonijuht Gert Hankewitz meenutab, et sõidukile sobiva nime leidmiseks peeti maha mitu ajurünnakut ning kulus omajagu aega ja närve.
Hea, sihtturgu arvestades valitud kaubamärk aitab eristuda ja annab tootele-teenusele konkurentsieelise, ükskõik mis valdkonnas ettevõtjana tegutsed.
Esitleme aprillikuu parimat kaubamärki:
Kaubamärk kuulub ettevõttele Milrem AS ja on kaitse saanud mehitamata mootorsõidukitele.
Gert Hankewitz, millega tegeleb Milrem ja mis täpselt on THeMIS?
Milrem Robotics on Euroopa juhtiv robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja ning süsteemiintegraator, kellel on kontorid Eestis, Soomes, Rootsis, Hollandis, Poolas, Araabia Ühendemiraatides ja USA-s. Ettevõttes töötab ligikaudu nelisada inimest.
THeMIS on roomiksõiduk, mille kõige lihtsamat varianti saavad sõdurid kasutada varustuse transpordiks. Liites sõidukile aga näiteks relvasüsteeme või luureseadmeid, muutub masin juba päris tõsiseltvõetavaks vastaseks, mis saadetakse lahingusse enne sõdureid, vältimaks inimkadusid.
THeMISeid on müüdud juba 19 riiki, sealhulgas Ukrainasse. Sealseid sõidukeid kasutatakse peamiselt haavatute ja varustuse transpordiks, ent ka mineerimis- ja demineerimistöödel.
Kuidas sündis THeMISe kaubamärk ja mida see tähendab?
THeMIS on lühend ingliskeelsest sõnaühendist Tracked Hybrid Modular Infantry System.
Ka militaartarbijaid püütakse meeldejäävate kaubamärkidega. Ilmselt on paljud kuulnud Leopardi ja Challengeri tankidest.
Lisaks sellele, et tegemist on akronüümiga, kannab Themise nime ka Kreeka õiglusjumalanna – meie meelest hea valik militaarsõidukile. Nime leidmiseks toimus ettevõttes mitu ajurünnakut ja arutelu (loe: vaidlust). Kõik töötajad said oma variante pakkuda. Sõeluti välja lemmikud ja neist omakorda parimad, kuni sobilik nimi leitud.
Kuigi võib eeldada, et kaitsetööstusettevõttel on kombeks nimetada tooteid tähe- ja numbrikombinatsioonidega, siis sõidukite puhul on sellised nimed pigem erandid. Ka militaartarbijaid püütakse tegelikult meeldejäävate tootenimedega. Ilmselt on paljud kuulnud näiteks Leopardi ja Challengeri tankidest.
Miks teile oma kaubamärgi registreerimine tähtis oli? Kuidas oma loomevara veel kaitsete?
Milrem kaitseb oma intellektuaalomandit, et hoida konkurentsieelist ja tugevdada oma brändi. Kaitsetööstuses, kus meie peamised kliendid on riigid ja relvajõud, ei ole odavate kopeeritud toodete levik suur probleem, sest ostjad on hästi informeeritud.
Kaitstud kaubamärk kaitseb meid pahatahtlike turuosaliste ja õngitusnõuete eest.
Küll aga peame end kaitsma pahatahtlike turuosaliste ja õngitsusnõuete eest. Seetõttu on Milremil lisaks registreeritud kaubamärkidele ka mitmeid rahvusvaheliselt registreeritud disainilahendusi.
Samuti hoiame osa tundlikust infost ärisaladusena, et tagada oma toodete turvalisus.
Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.
Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!
Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO).