Koroonaviirus ja kaubamärgid

Nagu ülemaailmselt oluliste sündmuste puhul tavaks, pakub ka koroonaviirus ettevõtjatele huvi. Euroopa Liidu kaubamärgitaotluste arv, mis sisaldavad sõnu CORONA, COVID või MASK, on olnud märtsis ja aprillis märkimisväärne.

Toon mõned näited tähistest, mida kaubamärgina registreerida soovitakse. Et tegemist on äsja sisse antud taotlustega, pole Euroopa Liidu intellektuaalomandi amet veel nende registreerimist otsustanud. Võib arvata, et sealsetel ekspertidel on ka omajagu mõttetööd, millised neist tähistest on kaubamärgina registreeritavad, millised mitte - on ju koroonaviiruse puhanguga seotud sõnad läinud kogu Euroopas tavakasutusse.

Aga niisiis mõned huvitavamad leiud Euroopa Liidu intellektuaalomandi ameti andmebaasist.

Hispaania eraisikud Alejandro De la Hoz de Miguel, Jesús Santamera Hermoso ja Daniel Gutiérrez Bernardo taotlevad kaubamärgina lausa sellist tähist nagu „CORONAVIRUS“, kaupade loetelus on muuhulgas eeterlikud õlid ja nii alkohoolsed kui mittealkohoolsed joogid.

Soome ettevõte Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymä (eesti k Helsinki ja Uudenmaa tervishoiuettevõtete ühing) taotleb kaubamärke „Coronaguide“ (eesti keeles „Koroonagiid“) ja „Coronabot“. Kaupadeks ja teenusteks on meditsiinikaubad ja –teenused, aga ka IT-teenused. Huvitav on see, et ka Eestis kasutatakse tähist „CORONABOT“ koroonaviirusealase informatsiooni pakkumisel, täpsemat infot saab aadressilt coronabot.ee.

Andmebaasist leiab ka Saksamaa päritolu taotluse märgile „byebyecorona“ (eesti keeles „hüvasti koroona“), taotleja on esialgu peidetud. Teenustest võib välja lugeda, et tegemist on virtuaalse müügikeskkonnaga.

Huvitavad on ka Saksa ettevõtte Reiff Verlag GmbH & Co. KG taotlused „Corona Party“ ja „After Corona Party“ (eesti keeles „Koroonapidu“ ja „Koroonajärgne pidu“). Teenuste loetelust leiab meelelahutuse, diskod ja festivalid. Pole kahtlustki, et kui koroonaviirus taandub, on meil pidutsemiseks põhjust ja kaubamärgitaotlused on ettevõtjal sobivalt varakult sisse antud.

Veel leiab taotlusi tähistele „Corona“, „Corona Hero“ (eesti k „Koroonakangelane“), Coronapass ja Coronalux. Itaallane Gianfranco Librandi aga taotleb märki „Corona Virus Free“ (eesti k „Koroonaviirusevaba“).

Muidugi kasutatakse kaubamärkide koosseisus ka teisi temaatilisi sõnu. Huvitava näitena võib tuua märgi „COVIDBUSTERS SERVIZI DE DISINFEZIONI“. Tarbijale pakutakse selle märgi all muidugi desinfitseerimisvahendeid ja –teenuseid. „COVIDBUSTERS“ on küllap viide kuulsale kummitustefilmile „GHOSTBUSTERS“.

Kõige populaarsem on aga sõna „MASK“. Märtsi algusest aprilli keskpaigani on Euroopa Liidus esitatud koguni 35 seda sõna sisaldavat kaubamärgitaotlust, näiteks saksakeelne „VOLKSMASKE“ (eesti k „Rahvamask“), „HAPPY MASK“ (eesti k „Õnnelik mask“), „MASK & HYGIENE“, „Dr Mask“, „StaySafeMask“ (eesti k „PüsiKaitstunaMask“) jpt

Ja lõpetuseks. Kui tunnete huvi, kas ka Eesti ettevõtjad on meie Patendiametis selliseid kaubamärgitaotlusi esitanud, siis vastus on ei. Eesti kaubamärkide andmebaasist ma neid sõnu sisaldavaid ja tänavu märtsis või aprillis esitatud taotlusi ei leidnud.  

 

Ekke-Kristian Erilaid
Ekke-Kristian Erilaid

Kaubamärgiosakonna vanemekspert

Autentimine ID kaardiga