Mida erilisem on sinu toode või teenus, seda olulisem on seda kaitsta – see on ahvatlev sihtmärk jäljendajatele. Üks võimalus enda brändi kaitsta on registreerida oma kaubamärk. Registreeritud kaubamärk pakub lisaks õiguslikule kaitsele ka uusi ärivõimalusi, näiteks aitab lihtsamini leida koostööpartnereid ja investoreid, võimaldab frantsiisida ja litsentsida ning toetab äri laiendamist välisturgudele.
Kuu parimaks valisime sedakorda ühe keeleliselt eripärase ja nutika kaubamärgi. Tegu on sulandnimega – see on nimi, milles kaks või enam sõna on liidetud uueks tervikuks, nii et säilivad nende tähenduslikud osad. Seda moodust kasutatakse asutuste või ettevõtete nimeloomes sageli selleks, et pakkuda suupärast ja meeldejäävat alternatiivi asutuse ametlikule nimele. Nii saab luua unikaalse ja tähendusliku brändi, mis turul hästi silma paistab – just sellise, nagu on ka meie vastlakuu lemmik.
Meie selle aasta esimeses kuu kaubamärgi loos heidab luuletaja, dramaturg, esineja ja lavastaja Taavi Eelmaa valgust loometöö pragmaatilisemale küljele. Ettevõtjana tegutsev Eelmaa ütleb, et sageli takistavad kunstiinimesi oma loomingu praktilise poole eest hoolt kandmast eelarvamused ja liigne tundelisus. Kui aga vaadata oma tööd kui toodet või teenust, millel on mõõdetav väärtus ja aeg, on sellega tegelikult võimalik oma loomingut hoopis väärindada, leiab Eelmaa.
Detsember on lõppemas ja kaksteist 2024. aasta parimat kaubamärki selgunud! Kõikide nende kaubamärkide eriilmelised lood tuletavad meelde, et oma loomevara registreerimine pole kellegi privileeg, vaid kättesaadav ja vajalik võimalus kõigile, ka pisematele ettevõtjatele ja loojatele. Oma ideede nähtavaks tegemine ning nende kaitsmine on igaühe õigus.
Aeg-ajalt jääb kaubanduses silma mõni murdekeelse nimega toode. Murdekeele kasutamine tootenimedes rikastab meie ärikultuuri ja köidab tarbijate tähelepanu. Esile tõuseb selle poolest just toiduainetööstus – ehk seetõttu, et toidu puhul on tarbijale kauba piirkondlik päritolu tähtis. Ka enamik Patendiametis registreeritud murdekeelseid kaubamärke tähistavad just toidukaupu. Tegu on seejuures peamiselt lõunaeesti või saarte murdes tähistega.
Meie kuu kaubamärgi lugude eesmärk on tutvustada toredaid Eesti kaubamärke ja tunnustada ettevõtjaid oma loomevara kaitsmise eest. Pealispinna all on need aga eelkõige lood inimestest, kes on unistanud, end ületanud, midagi ehk ohverdanudki ja teinud kõvasti tööd, et oma eesmärgid ellu viia.
Ka värske kuu kaubamärk on selle taga oleva ettevõtja nägu. Enesekindlus ja „graatsia“ oma tegevusalal ei tulnud üleöö. Just kaubamärgi kaitsmine aitas ettevõtjal mõista, kui palju tööd on ära tehtud ja kui suurt väärtust see tegelikult endas kätkeb.