Aeg-ajalt jääb kaubanduses silma mõni murdekeelse nimega toode. Murdekeele kasutamine tootenimedes rikastab meie ärikultuuri ja köidab tarbijate tähelepanu. Esile tõuseb selle poolest just toiduainetööstus – ehk seetõttu, et toidu puhul on tarbijale kauba piirkondlik päritolu tähtis. Ka enamik Patendiametis registreeritud murdekeelseid kaubamärke tähistavad just toidukaupu. Tegu on seejuures peamiselt lõunaeesti või saarte murdes tähistega.
Meie kuu kaubamärgi lugude eesmärk on tutvustada toredaid Eesti kaubamärke ja tunnustada ettevõtjaid oma loomevara kaitsmise eest. Pealispinna all on need aga eelkõige lood inimestest, kes on unistanud, end ületanud, midagi ehk ohverdanudki ja teinud kõvasti tööd, et oma eesmärgid ellu viia.
Ka värske kuu kaubamärk on selle taga oleva ettevõtja nägu. Enesekindlus ja „graatsia“ oma tegevusalal ei tulnud üleöö. Just kaubamärgi kaitsmine aitas ettevõtjal mõista, kui palju tööd on ära tehtud ja kui suurt väärtust see tegelikult endas kätkeb.
Oma Euroopa Liidu kaubamärgi FRESMY kaitsmise teekonnal tuli meie ettevõttel rinda pista päris mitme takistusega. Jagan paari olulist soovitust, mida järgides võid sina enda kaubamärki välja mõtlema ja registreerima hakates hoida kokku närve ja raha.
Teadmiste kuul on sobilik teha juttu ühest erilisemat tüüpi kaubamärgist, millest suur osa ettevõtjaid ehk kuulnudki pole. Nimelt saab alates 2017. aastast Euroopa Liidus ja 2019. aastast Eestis taotleda kaitset liikumismärgile. Erinevalt tavapärasest staatilisest kaubamärgist sisaldab liikumismärk logo, mõne sümboli või muude graafiliste elementide liikumist.
Maailmas laineid löövad isikud ja sündmused jõuavad kiiresti kullakaevuritest kaubamärgitaotlejate huviorbiiti. Just see juhtus ka suvel furoori tekitanud jalgpallikuulsuse ja sotsiaalmeediatähega.
9. juulil toimunud jalgpalli Euroopa meistrivõistluste poolfinaalis möödus Hispaania jalgpallikoondise ääreründaja Lamine Yamal üliosavalt kahest vastasest ja keerutas uhke löögi Prantsusmaa värava ülanurka. Kolm päeva enne oma 17. sünnipäeva sai Lamine hetkega kogu Euroopas tuntuks.
Meie südasuvises kaubamärgiloos on seekord kerge talvine noot. Eesti (ja nüüd ka Soome) turul tegutseb nimelt väike, aga söakas tegelane Lumiorav, kelle missioon on turgutada nii tavainimeste kui ka sportlaste vaimu ja füüsist.
Registreeritud kaubamärgina annab see ettevõtjale ka kindluse, et tema bränd ja tooted on tõhusamalt kaitstud pahatahtlike kopeerijate eest. „Kaitstud kaubamärk saadab tarbijale selge signaali, et meie bränd erineb sisult ja kvaliteedilt täielikult võimalikest koopiatest,“ on kaubamärgi looja ja omanik Andres Randma veendunud.