Kaubamärkide sarnasus ja kuidas seda vältida
11.01.20230 kommentaari

Kaubamärk on tähis, mida kasutatakse ettevõtjate toodete ja teenuste eristamiseks. Seetõttu ei tohi eri ettevõtjate sarnaste toodete-teenuste tähistamiseks kasutatavad kaubamärgid olla sarnased. Ehkki see tõde tundub enesestmõistetav, on selle tagamine praktikas mõnikord keeruline ja kaubamärkide vahel tekib sarnasuse-konflikt. Kuid millisel juhul üldse saab öelda, et kaks kaubamärki on omavahel sarnased ja kuidas sellist olukorda vältida, selgitab Tööstusomandi apellatsioonikomisjoni esimees Tanel Kalmet (pildil).

Kas masin võib olla leiutaja?
13.01.20220 kommentaari

Viimastel aastatel on seoses arvutite ja tehisintellekti kiire arenguga tekkinud küsimus: kas leiutajaks saab olla ka tehisintellekt ise? Hoolimata sellest, et Eesti Patendiametile pole veel sääraseid patenditaotlusi esitatud, on mõned Euroopa patendiametid selliste taotlustega juba kokku puutunud.

Kuidas end kaubamärgivaidluse puhuks paremini kindlustada
21.09.20200 kommentaari

Konsultatsioonides ettevõtjaid kuulates võib vahel jääda mulje, et maailm on täis pahalasi, kes ainult ootavad, et sa oma kaubamärgiga turule tuleksid, napsavad selle siis ära ja hakkavad selle pealt suurt tulu teenima. Uurime patendivolinike abiga, kas ettevõtjate hirm on õigustatud ja jagame üht olulist näpunäidet, kuidas end võimalikuks kaubamärgivaidluseks tõhusamalt kindlustada.