Hando Sinisalu: kirjeldav brändinimi on Google’i ja ChatGPT ajastul halb, sest ei eristu
27.11.20250 kommentaari

„Minu arvates on kõige suurem viga vähene eristuvus,“ tõdeb meie värske kuu kaubamärgi omanik, pikaajalise üritusturunduse kogemusega Hando Sinisalu, kommenteerides tänast äriürituste maastikku, kus sarnased ja kirjeldavad nimed sulavad ühtlaseks massiks – kaotades oma tõmbejõu veel enne, kui neid märgata jõutaks.

Vapp kaubamärgiks: Kiili vald oskab oma loomevara väärtustada
29.10.20250 kommentaari

Paljudele võib olla üllatav, et vappi ja muidki omavalitsuse sümboleid saab kaubamärgina registreerida. Tegelikult kehtib avaliku sektori asutustele sama põhimõte mis ettevõttelegi – kui sümbol, logo vm on oluline osa asutuse identiteedist, on võimalik taotleda sellele kaubamärgikaitset. „Kui jätaksime oma sümboolika kaitseta, riskiksime selle väärkasutusega sotsiaalmeedias, toodetel või reklaamides,“ selgitab Kiili valla esindaja värske kuu kaubamärgi – Kiili valla vapi – registreerimise põhjuseid.

Septembrikuu kaubamärk MUUNI: kuuni, tagasi ja unegurmaanide südameisse
25.09.20250 kommentaari

Seal, kus kohtusid hea uni, mõnus voodipesu ja entusiastlikud noored ettevõtjad, sündis eriline bränd MUUNI, mis on praegu vallutamas Eesti unegurmaanide südameid. Just sellest vahvalt sõnamängulisest tähisest meie värskes kuu kaubamärgi loos juttu tulebki.

Esitleme septembrikuu parimat kaubamärki:

 

Muuni

Kuu kaubamärk │ Reet Aus: loomevarguse eest kaitseb registreeritud kaubamärk
26.08.20250 kommentaari

Loomevaldkonnas on paratamatu, et ühe ideed inspireerivad teisi. Küsimus on, kus lõpeb tõlgendus ja algab vargus. Meie värske kuu kaubamärgi omanik, disainer Reet Aus ütleb, et kui keegi tema loomingust inspiratsiooni ammutab ja nii uut väärtust loob, on see pigem kompliment. Ent kui seda pahatahtlikult kasu saamiseks kopeeritakse, võib minna vaidluseks – just siin tuleb disaineri sõnul mängu kaubamärgi registreerimisest tõusev kasu.

Kuu kaubamärgi Teraapiahunt omanik Kätlin Servet: tegutseda tuleb nüüd ja kohe, sest homme võib olla liiga hilja!
24.07.20250 kommentaari

„Kui mõtled oma ettevõtte luua, siis lihtsalt astu see samm! Elada tuleb nüüd ja praegu, sest homme on alles tulevikus.“ Selle lihtsa, aga toeka mõttetera võib panna kõrva taha meie juulikuu parimaks valitud kaubamärgi omaniku, terapeut Kätlin Serveti intervjuust. Ettevõttega alustamiseks on vaja otsustusjulgust ning seda nõuab ka teadlik tegutsemine enda loodu kaitseks.

Juunikuu parim kaubamärk KRATT kogub lastele muusikarõõmu
19.06.20250 kommentaari

Kui teemaks on kaubamärkide kopeerimine ja jäljendamine, räägitakse enamasti ettevõtete kahjust – kuidas saavad kannatada nende maine ja rahakott. Harvem mõeldakse aga sellele, et kannatajaks on selles olukorras ka tarbija. Nähes tuttavlikku nime või logo, võib tarbija arvata, et saab harjumuspärase kvaliteedi või elamuse, kuid satub tegelikult millegi sootuks muu otsa. Nii võib petta saada poeletist valiku tegija kui muusikaelamust ootav festivalikülastaja.