„Kui mõtled oma ettevõtte luua, siis lihtsalt astu see samm! Elada tuleb nüüd ja praegu, sest homme on alles tulevikus.“ Selle lihtsa, aga toeka mõttetera võib panna kõrva taha meie juulikuu parimaks valitud kaubamärgi omaniku, terapeut Kätlin Serveti intervjuust. Ettevõttega alustamiseks on vaja otsustusjulgust ning seda nõuab ka teadlik tegutsemine enda loodu kaitseks.
Kui teemaks on kaubamärkide kopeerimine ja jäljendamine, räägitakse enamasti ettevõtete kahjust – kuidas saavad kannatada nende maine ja rahakott. Harvem mõeldakse aga sellele, et kannatajaks on selles olukorras ka tarbija. Nähes tuttavlikku nime või logo, võib tarbija arvata, et saab harjumuspärase kvaliteedi või elamuse, kuid satub tegelikult millegi sootuks muu otsa. Nii võib petta saada poeletist valiku tegija kui muusikaelamust ootav festivalikülastaja.
Atraktiivse kaubamärgi taga ei ole alati vaid strateegilised otsused või ratsionaalsed valikud – mõnikord muudab märgi tugevaks tunne, mille see tarbijas esile kutsub. Uuringud on korduvalt näidanud, et inimesed loovad kestvama sideme kaubamärkidega, mis neid emotsionaalselt kõnetavad. Just tarbija õige emotsiooni tabamine tagas turuedu ka meie värskele kuu kaubamärgile. „Kaubamärgi roll on oluline nišis, kus tooted võivad tunduda sarnased.
Kas sinulegi on jäänud mulje, et kaitsetööstuses kasutatakse tootenimedena kiretuid tähe- ja numbriühendeid? Selgub, et nii see siiski pole – üha enam püütakse ka militaartarbijaid tugeva ja meeldejääva kaubamärgiga. Hea näide on meie värske kuu kaubamärk, millega kaitsetehnoloogiaettevõte Milrem tähistab oma ainulaadset roomiksõidukit. Milremi turundus- ja kommunikatsioonijuht Gert Hankewitz meenutab, et sõidukile sobiva nime leidmiseks peeti maha mitu ajurünnakut ning kulus omajagu aega ja närve.
Mida erilisem on sinu toode või teenus, seda olulisem on seda kaitsta – see on ahvatlev sihtmärk jäljendajatele. Üks võimalus enda brändi kaitsta on registreerida oma kaubamärk. Registreeritud kaubamärk pakub lisaks õiguslikule kaitsele ka uusi ärivõimalusi, näiteks aitab lihtsamini leida koostööpartnereid ja investoreid, võimaldab frantsiisida ja litsentsida ning toetab äri laiendamist välisturgudele.
Kuu parimaks valisime sedakorda ühe keeleliselt eripärase ja nutika kaubamärgi. Tegu on sulandnimega – see on nimi, milles kaks või enam sõna on liidetud uueks tervikuks, nii et säilivad nende tähenduslikud osad. Seda moodust kasutatakse asutuste või ettevõtete nimeloomes sageli selleks, et pakkuda suupärast ja meeldejäävat alternatiivi asutuse ametlikule nimele. Nii saab luua unikaalse ja tähendusliku brändi, mis turul hästi silma paistab – just sellise, nagu on ka meie vastlakuu lemmik.