Mida erilisem on sinu toode või teenus, seda olulisem on seda kaitsta – see on ahvatlev sihtmärk jäljendajatele. Üks võimalus enda brändi kaitsta on registreerida oma kaubamärk. Registreeritud kaubamärk pakub lisaks õiguslikule kaitsele ka uusi ärivõimalusi, näiteks aitab lihtsamini leida koostööpartnereid ja investoreid, võimaldab frantsiisida ja litsentsida ning toetab äri laiendamist välisturgudele.
Kuu parimaks valisime sedakorda ühe keeleliselt eripärase ja nutika kaubamärgi. Tegu on sulandnimega – see on nimi, milles kaks või enam sõna on liidetud uueks tervikuks, nii et säilivad nende tähenduslikud osad. Seda moodust kasutatakse asutuste või ettevõtete nimeloomes sageli selleks, et pakkuda suupärast ja meeldejäävat alternatiivi asutuse ametlikule nimele. Nii saab luua unikaalse ja tähendusliku brändi, mis turul hästi silma paistab – just sellise, nagu on ka meie vastlakuu lemmik.
Pikalt vindunud majandussurutise kiuste ei ole Eesti ettevõtjad vähendanud investeeringuid oma kaubamärkide, leiutiste ja disainide kaitsesse. Kaubamärke kaitstakse agaralt ka Eestis, disainide ja leiutiste kaitsel tõmbab aga selgelt Euroopa turg.
Pea iga aasta 1. jaanuaril vabaneb autoriõiguse alt mõne tuntud autori looming. Tänavu jõudsid avalikku omandisse Frida Kahlo, Henri Matisse’i ja meie oma armastatud Eduard Wiiralti teosed. Kuigi see tähendab uusi ärivõimalusi, ähvardab ettevõtjaid siin varjatud juriidiline lõks.
Meie selle aasta esimeses kuu kaubamärgi loos heidab luuletaja, dramaturg, esineja ja lavastaja Taavi Eelmaa valgust loometöö pragmaatilisemale küljele. Ettevõtjana tegutsev Eelmaa ütleb, et sageli takistavad kunstiinimesi oma loomingu praktilise poole eest hoolt kandmast eelarvamused ja liigne tundelisus. Kui aga vaadata oma tööd kui toodet või teenust, millel on mõõdetav väärtus ja aeg, on sellega tegelikult võimalik oma loomingut hoopis väärindada, leiab Eelmaa.
Detsember on lõppemas ja kaksteist 2024. aasta parimat kaubamärki selgunud! Kõikide nende kaubamärkide eriilmelised lood tuletavad meelde, et oma loomevara registreerimine pole kellegi privileeg, vaid kättesaadav ja vajalik võimalus kõigile, ka pisematele ettevõtjatele ja loojatele. Oma ideede nähtavaks tegemine ning nende kaitsmine on igaühe õigus.