Kaubamärgiks liiga kuulus: doktor Watsoni juhtum
29.07.20250 kommentaari

Noor Stamford vaatas üle oma veiniklaasi mulle kaunis kummaliselt otsa.  

„Te ei tunne veel Sherlock Holmesi,“ sõnas ta. „Mine tea, kas te just teda korterinaabriks tahaksite.“ 

„Mispärast, mis tal siis viga on?“ 

„Ega ma öelnudki, et tal midagi viga oleks. Ta on lihtsalt oma ideede poolest natuke veidrik – entusiast mõningates teadusharudes. Ent niipalju kui ma teda tunnen, on ta muidu päris korralik poiss.“* 

Kuu kaubamärgi Teraapiahunt omanik Kätlin Servet: tegutseda tuleb nüüd ja kohe, sest homme võib olla liiga hilja!
24.07.20250 kommentaari

„Kui mõtled oma ettevõtte luua, siis lihtsalt astu see samm! Elada tuleb nüüd ja praegu, sest homme on alles tulevikus.“ Selle lihtsa, aga toeka mõttetera võib panna kõrva taha meie juulikuu parimaks valitud kaubamärgi omaniku, terapeut Kätlin Serveti intervjuust. Ettevõttega alustamiseks on vaja otsustusjulgust ning seda nõuab ka teadlik tegutsemine enda loodu kaitseks.

Värv võetud: Eesti Post sai oranžile kaubamärgikaitse
03.07.20250 kommentaari

Eesti Post, tuntud peamiselt Omniva brändi alt, on Patendiametis registreerinud üksnes oranžist toonist koosneva kaubamärgi. Tegu on Eestis haruldase juhtumiga, kus üks värv on saanud monopoolse kaubamärgiõiguse. Eesti Postil on nüüd õigus keelata konkurentidel oranži oma toodetel ja teenustel kasutada.

Nimi või logo: kuidas oma kaubamärki kõige paremini kaitsta?
25.06.20250 kommentaari

Kaubamärk on sinu ettevõtte vara. Selle abil tunnevad kliendid su brändi ära, seovad sind usalduse ja kvaliteediga ning eristavad sind konkurentidest. Seetõttu peaksid oma brändi olulisemad elemendid (nt nime ja logo) kindlasti kaubamärgina registreerima. Aga millisel kujul oma kaubamärgile kaitset taotleda, kui valikuid on mitu ja rahalised võimalused piiratud? 

1. Kaubamärk saab kaitse taotluses esitatud kujul

Juunikuu parim kaubamärk KRATT kogub lastele muusikarõõmu
19.06.20250 kommentaari

Kui teemaks on kaubamärkide kopeerimine ja jäljendamine, räägitakse enamasti ettevõtete kahjust – kuidas saavad kannatada nende maine ja rahakott. Harvem mõeldakse aga sellele, et kannatajaks on selles olukorras ka tarbija. Nähes tuttavlikku nime või logo, võib tarbija arvata, et saab harjumuspärase kvaliteedi või elamuse, kuid satub tegelikult millegi sootuks muu otsa. Nii võib petta saada poeletist valiku tegija kui muusikaelamust ootav festivalikülastaja. 

Kuu kaubamärk LONGIME KOOS tabab tarbija emotsionaalset närvi
23.05.20250 kommentaari

Atraktiivse kaubamärgi taga ei ole alati vaid strateegilised otsused või ratsionaalsed valikud – mõnikord muudab märgi tugevaks tunne, mille see tarbijas esile kutsub. Uuringud on korduvalt näidanud, et inimesed loovad kestvama sideme kaubamärkidega, mis neid emotsionaalselt kõnetavad. Just tarbija õige emotsiooni tabamine tagas turuedu ka meie värskele kuu kaubamärgile. „Kaubamärgi roll on oluline nišis, kus tooted võivad tunduda sarnased.