Kahlo, Matisse’i ja Wiiralti pärandit saavad nüüd kõik vabamalt kasutada
17.01.20250 kommentaari

Pea iga aasta 1. jaanuaril vabaneb autoriõiguse alt mõne tuntud autori looming. Tänavu jõudsid avalikku omandisse Frida Kahlo, Henri Matisse’i ja meie oma armastatud Eduard Wiiralti teosed. Kuigi see tähendab uusi ärivõimalusi, ähvardab ettevõtjaid siin varjatud juriidiline lõks.

Taavi Eelmaa: kaitsesin oma kaubamärgi, et head plaanid liiva ei jookseks
14.01.20250 kommentaari

Meie selle aasta esimeses kuu kaubamärgi loos heidab luuletaja, dramaturg, esineja ja lavastaja Taavi Eelmaa valgust loometöö pragmaatilisemale küljele. Ettevõtjana tegutsev Eelmaa ütleb, et sageli takistavad kunstiinimesi oma loomingu praktilise poole eest hoolt kandmast eelarvamused ja liigne tundelisus. Kui aga vaadata oma tööd kui toodet või teenust, millel on mõõdetav väärtus ja aeg, on sellega tegelikult võimalik oma loomingut hoopis väärindada, leiab Eelmaa.

Kuu kaubamärk Ligipääsuke näitab teed võrdsuse ja hoolimiseni
16.12.20240 kommentaari

Detsember on lõppemas ja kaksteist 2024. aasta parimat kaubamärki selgunud! Kõikide nende kaubamärkide eriilmelised lood tuletavad meelde, et oma loomevara registreerimine pole kellegi privileeg, vaid kättesaadav ja vajalik võimalus kõigile, ka pisematele ettevõtjatele ja loojatele. Oma ideede nähtavaks tegemine ning nende kaitsmine on igaühe õigus.

Patendiameti uuring: kaitstud loomevara annab ettevõttele konkurentsieelise
10.12.20240 kommentaari

Sel nädalal avalikustasime Kantar Emoriga koostöös valminud uuringu, mis heidab valgust Eesti ettevõtjate loomevaraga seotud käitumistele ja hoiakutele. Uuring keskendub põhjustele, miks väike- ja keskmise suurusega ettevõtted oma kaubamärke, disaine ja leiutisi kaitsevad ning need kaitsmata jätavad.

Kaubamärgi NÖÖSKER omanik Caroline Aruoja: Eesti tooraine ja eesti keele üle tasub uhkust tunda ja neid kogu maailmas tutvustada!
19.11.20240 kommentaari

Aeg-ajalt jääb kaubanduses silma mõni murdekeelse nimega toode. Murdekeele kasutamine tootenimedes rikastab meie ärikultuuri ja köidab tarbijate tähelepanu. Esile tõuseb selle poolest just toiduainetööstus – ehk seetõttu, et toidu puhul on tarbijale kauba piirkondlik päritolu tähtis. Ka enamik Patendiametis registreeritud murdekeelseid kaubamärke tähistavad just toidukaupu. Tegu on seejuures peamiselt lõunaeesti või saarte murdes tähistega.

Fotograatsiline Tiina Villako püüab pildile inimsuhete ilu
29.10.20240 kommentaari

Meie kuu kaubamärgi lugude eesmärk on tutvustada toredaid Eesti kaubamärke ja tunnustada ettevõtjaid oma loomevara kaitsmise eest. Pealispinna all on need aga eelkõige lood inimestest, kes on unistanud, end ületanud, midagi ehk ohverdanudki ja teinud kõvasti tööd, et oma eesmärgid ellu viia.

Ka värske kuu kaubamärk on selle taga oleva ettevõtja nägu. Enesekindlus ja „graatsia“ oma tegevusalal ei tulnud üleöö. Just kaubamärgi kaitsmine aitas ettevõtjal mõista, kui palju tööd on ära tehtud ja kui suurt väärtust see tegelikult endas kätkeb.