Kaubamärgi rolli äris võib mõtestada mitmeti. Kõige lihtsam on mõelda kaubamärgist kui sinu ettevõtte praktilisest, ent unikaalsest tööriistast. Just kaubamärk on see, mille kaudu tarbija ettevõtte võtmesõnumite ja -väärtustega suhtleb ja suhestub. Hästi näitlikustab seda olukord, kus avalikkus mõne kaubamärgi muutmisele või uuendamisele väga jõuliselt reageerib. Samuti loob ühes valdkonnas tuntuks saanud märk soodsa pinnase teistesse turuniššidesse sisenemiseks, sest nime maine käib ettevõttest ees ja teeb nii laienemisel sinu eest pool tööd ära.
Uus-Meremaa intellektuaalomandi ametis on jõudnud olulise vahefinišini vaidlus, mis puudutab tähist mānuka ja asjaolu, kas see sõna on kaubamärk või teatud mee liiki kirjeldav sõna.
Mai algul kandis Patendiamet kaubamärgiregistrisse Uus Maa kinnisvarabüroo kahest värvitoonist koosneva kaubamärgi. Tegu on esimese värvimärgi kategoorias registreeritud kaubamärgiga alates 2019. aastast, kui Patendiamet seda liiki märkide taotlemise ettevõtjatele võimalikuks tegi.
Kuidas leida ettevõttele või organisatsioonile hea nimi? Tegu on õigupoolest miljoni dollari küsimusega. Eristuv ja originaalne kaubamärk kasvatab ettevõtte mainet ja toob nii ka majanduslikku kasu. Lihtsat vastust sellele küsimusele aga pole ja nime välja mõtlemine võib olla mõttemahukas tegevus.
Emakeelekuul on sobiv tõsta esile üht olulist osa keelest, meie nimesid. Lisaks oma põhifunktsioonile mängivad isikunimed olulist rolli ka kaubamärgimaailmas – kas teadsid, et nime on võimalik kaubamärgina kaitsta? Tegelikult võikski seda teha igaüks, kes oma nime alt kaupu või teenuseid pakub ja on tarbijale tuntud enda nime vahendusel. Hiljutises blogipostituses kirjutasime, et Eestis võidaks selliseid kaubamärke registreerida praegusest palju enam.
Mõeldes nimele kui brändile meenuvad esmalt erinevad artistid. Tegelikult kasutab oma nime kaubamärgina igaüks, kes enda nime alt tooteid-teenuseid pakub ja ihkab olla tuntud just oma nime vahendusel. Paraku ei kiputa Eestis sellistele tähistele kaubamärgikaitset taotlema.