Kutsume osalema: tule löö kaasa loomevarapäeva lõbusates ja harivates tegevustes!
22.04.20240 kommentaari

Intellektuaalomandi- ehk eestikeelse nimega loomevarapäeva hakati Maailma Intellektuaalomandi Organisatsiooni ehk WIPO eestvõttel tähistama aastal 2000. Liikmesriigid otsustasid selle päeva äramärkimisega  "kivisse raiuda" WIPO konventsiooni jõustumise kuupäeva - 26. aprilli. Konventsioon jõustus nimelt 1970. aasta 26. aprillil.

LEGO tähtis kohtuvõit: legomehikese kaubamärk jääb kehtima
28.03.20240 kommentaari

LEGO robotmehikest kujutavat kaubamärki on aastate jooksul korduvalt tühistada proovitud. Teised sarnaseid moodulmänguasju tootvad ettevõtted on tundnud, et tuntud klotsitootja märk on neil risti teepeal ees. Hiljuti otsustas kohus, et legomehikese kaubamärk jääb kõige kiuste kehtima.

1.  aprillil 1996 hakkas vastloodud Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Amet (EUIPO) vastu võtma kaubamärgitaotlusi. Kohe esimesel päeval saabunud tuhandete taotluste seas oli ka klotsitootja LEGO kaubamärgitaotlus nn legomehikese mänguasjale:

Märtsikuu parima kaubamärgi HOOG omanikud: oma kaubamärgi kaitsmine kinkis meile sügava une!
25.03.20240 kommentaari

Emadepäev on küll alles saabumas, ent emade tarkusest on põhjust rääkida ka selle kuu kaubamärgiloos.

Taimesortide nimesid kaubamärgina kaitsta ei saa
15.03.20240 kommentaari

Uusi taimesorte saab kaitsta sordikaitsega, mis tagab aretajale ainuõiguse oma sordile. Sordinimele aretajal aga ainuõigust pole ja see peab taimesordi paljundamisel ja turustamisel kõigile vabaks kasutamiseks jääma. 

Sordinimi on nimi, millega tähistatakse kasvatatavate elustaimede või külviseemnete sorte või alamliike. Näiteks on „Maret”, „Ando” ja „Jõgeva kollane” hariliku kartuli sordinimed.

Sordinimi pole kellegi ainuõigus, vaid kõigile vabalt kasutatav üldnimetus.

Muusikamaailma Hunt Kriimsilmad: Mihkel Sirelpuu ja Anton Must on kaubamärgi SMUUV üles ehitamisse pannud oma hinge ja vaba aja
13.02.20240 kommentaari

Oluline teema, millest ettevõtjaid nõustades räägime, on aeg. Millal ikkagi on õige aeg oma kaubamärki kaitsta? Teoreetiline vastus on, et kohe, kui tekib idee mõne nime või logo alt oma toodet-teenust pakkuda. Kaubamärgi registreerimisel kehtib „kes ees, see mees“ põhimõte ja kaitseta märgi võib keegi kolmas ootamatult endale napsata. Seda nõuannet on tegelikkuses aga ehk keeruline järgida. Tegevust alustades ei pruugi olla kindlust, et ettevõtmisest ka asja saab ja kaitsesse tehtav rahaline investeering nii varases faasis võib näida põhjendamatu.

Mustrite korrapärane võlu ja valu
31.01.20240 kommentaari

Möödunud aasta detsembris jõudis Euroopa Liidus lõpule vaidlus, kus otsustati, et Prada ikooniline kolmnurgamuster kaubamärgina kaitset ei saa. Mustrite kaubamärgistamine ongi keeruline ja lisaks Pradale on selles ebaõnnestunud teinegi moegigant – Louis Vuitton.