Harry and Meghan suveniirid

Kaubamärgitaotlus tasub alati esitada enne kui märgist laialdaselt kõnelema hakatakse

Kogu maailm räägib neil päevil Sussexi hertsogist ja hertsoginnast ning nende suhetest Inglise kuningliku perekonnaga. Inglise ajaleht The Guardian kajastas aga teemat hoopis teise nurga alt - nimelt avastasid nad, et Harry ja Meghan on oma heategevusfondi „Sussex Royal The Foundation Of The Duke And Duchess Of Sussex“ nimel sisse andnud kaubamärgitaotlused tähisele „Sussex Royal“. Suurbritannias taotlesid nad seda kaubamärki juba eelmise aasta suvel, detsembris 2019 on nad Maailma Intellektuaalameti (WIPO) kaudu taotlenud kaitset rahvusvahelisele märgile Kanadas, USA-s ja Euroopa Liidus. Kaupade ja teenuste loetelust võib leida trükised, rõivad, aga ka mitmesugused heategevusega seotud teenused.

Huvitav on see, et tähisele „Sussex Royal“ on ka teisi huvilisi. Nii on Euroopa Liidu kaubamärgiametis (EUIPO) esitatud taotlus 9. jaanuaril 2020 tähisele „Sussex Royal“, aga hoopis teise isiku poolt. Avalikust andmebaasist pole hetkel võimalik taotleja nime leida, kuid The Guardiani andmetel on selleks Itaalia päritolu ettevõte Ui Phoenix Kerbl. Seejuures on too Itaalia taotleja ilmselt olnud teadlik Harry ja Meghani heategevusfondi varasemast detsembrikuisest taotlusest, sest tähist „Sussex Royal“ soovivad nemad registreerida juveeltoodetele, sporditarvetele ja alkoholjookidele, mitte samadele kaupadele kui Sussexi hertsogipaar. Sellele vaatamata võib eeldada vaidlusi, sest Harry ja Meghan vaevalt on huvitatud, et Itaalia firma nende poolt kasutusele võetud tähisest ärilist kasu lõikab.

Harry ja Meghan väärivad kiitust – ilmselgelt on nad oma kaubamärki kaitsma asudes toiminud õigeaegselt, taotlused konkurendist varem sisse andnud. Kaubamärgitaotlus tasub alati esitada enne kui märgist laialdaselt kõnelema hakatakse, eriti kui on oodata laialdast avalikku huvi. Neid, kes proovivad sellistes olukordades isiklikku kasu saada, leidub paraku alati.

Profile picture for user Ekke-Kristian.Erilaid
Ekke-Kristian Erilaid

Kaubamärgiosakonna vanemekspert