Septembrikuu kaubamärk MUUNI: kuuni, tagasi ja unegurmaanide südameisse

Seal, kus kohtusid hea uni, mõnus voodipesu ja entusiastlikud noored ettevõtjad, sündis eriline bränd MUUNI, mis on praegu vallutamas Eesti unegurmaanide südameid. Just sellest vahvalt sõnamängulisest tähisest meie värskes kuu kaubamärgi loos juttu tulebki.

Esitleme septembrikuu parimat kaubamärki:

 

Muuni

Kaubamärgi omanik on ettevõte Muuni.ee ning tähis on saanud kaitse kodutekstiilidele ja nende müügile. Ettevõte pakubki erinevaid voodipesukomplekte, pleede ja rätikuid.  

MUUNI kaubamärgi teemadel ajasime juttu ettevõtte asutajate Merten ja Merily Lossiga.   

Kuidas sündis MUUNI nimi ja kujundus? Mis oli inspiratsiooniallikas ja mida soovite sellega oma klientidele edasi anda?

„Mu uni on kõige tähtsam,“ ütles Merily Mertenile ühe väikese nääklemise käigus ja nii sündiski meie bränd. Tahtsime leida nime, mis oleks mitmeti mõistetav, sest nii jääb see igaühele meelde.

Tahtsime leida nime, mis oleks mitmeti mõistetav, sest nii jääb see inimestele paremini meelde.

Merily mõtles nime ja logo luues ka väljendile „armastan sind MUUNIni (estonglish, moon: inglise keeles „kuu") ja tagasi“ – sellest kuu sümbolid logos.

Kui oluline on teie turunišis tugev ja äratuntav kaubamärk?

Nii nagu soovib iga inimene olla nähtav ja kuuldav, peab ka kaubamärgil olema oma nägu ja keel. Me ei tulnud turule uue leiutisega – voodipesu on olnud voodites juba ammusest ajast. Nägime turul tühimikku selles, mis puudutas tervet komplekti (padjapüürid, tekikott, lina), mis oleks samast kvaliteetsest kangast, et kliendil oleks lihtne valikut teha.

Muuni   Muuni   Muuni

Miks oli MUUNI kaitsmine kaubamärgina teile oluline?

Esialgu eristusime teistest oma tootega ning klient leidis tee meieni. Siis aga tulid konkurendid järgi… Eesti on nii väike ja siin on kohe näha, kes näitab teed ning kes kõnnib sabas. Voodipesu tundub küll lihtne toode, kuid me pidevalt täiustame detaile, et pakkuda parimat ja kvaliteetseimat toodet.

Pisut kurb on, kui näed, et sinu loodud sõnamängu ja visuaalset keelt kopeeritakse.

Meil on üks konkurent, kellele oleme mitu korda mõelnud isegi kopeerimise teemal kirjutada. Pisut kurb on, kui näed, et sinu suure tööga loodud sõnamängu kopeeritakse, visuaalset keelt tehakse järgi ja lõpuks veel eksitatakse kliente valeinfoga.

Muuni

See andiski meile tõuke kaubamärgi registreerimiseks, et kaitsta oma identiteeti nii palju kui võimalik.

Kui mõelda tagasi algusaegadele, siis milline oli kõige suurem väljakutse oma kaubamärgi ülesehitamisel ja turule toomisel?

Algul oli suurim väljakutse küsimus, kas nimi on unikaalne ehk kas sellega saab üldse kaubamärki luua. Hakkasime lihtsalt minema ja kõik kujunes tegemise käigus iseenesest välja. Esimesed tootepildid sündisid meie magamistoas… Kulus paar aastat, enne kui saime paika lõpliku visiooni sellest, mis nägu MUUNI on ja kuidas seda teistele kirjeldaksime.

Ka kliendid andsid aktiivselt tagasisidet, mis tekstid või visuaalid neile rohkem meeldivad, ning nii saime selgust, mis on see, mis MUUNIst MUUNI teeb.

Millised on teie ootused tulevikule – kuhu soovite MUUNI kaubamärgi ja ettevõttega järgmise viie aasta jooksul jõuda?

Soovime, et iga eestlane tõmbaks oma peas võrdusmärgi kvaliteetse voodipesu ja Muuni.ee vahele.

Sel aastal andis üks klient MUUNI viiendaks sünnipäevaks meile imeilusat tagasisidet. Ta ütles, et tahab ka oma ettevõtet ja brändi teha sellise armastusega nagu meie. Meil on hea meel, et meie magamiskirg paistab ka välja! Järgmise viie aasta jooksul tahame kindlasti seda sisemist põlemist hoida ja ehitada MUUNI brändi oma näo järgi, et saaksime alati uhkelt öelda, et meie lõime, kasvatasime ja olemegi MUUNI unegurmaanid!

Fotod: Muuni.ee

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga