Pane oma teadmised proovile kaubamärgiviktoriinil!
29.06.20200 kommentaari

On teada, et uue toote või teenuse turuletoomisel ei saa ettevõtja läbi ilma hea kaubamärgita – ja iga märk, mis on plaanis kasutusele võtta, tuleb eduka äri huvides ka õigel ajal ära kaitsta.

Kumba kaitseliiki oma leiutisele valida - patent või kasulik mudel?
16.06.20200 kommentaari

Kindlasti paljud teavad, et oma leiutist saab kaitsta patendiga. Sageli ei teata, et leiutistele on veel teinegi intellektuaalomandi kaitse vorm – see on kasulik mudel.

Kumba kaitseliiki oma leiutisele valida, kas patent või kasulik mudel?

Uut tüüpi kaubamärkide võimalused on Eestis alles avastamata
10.06.20200 kommentaari

Hiljuti jõudis meediasse uudis, et tuntud tanklakett Olerex kuulutas välja audiologo konkursi, kuhu oodatakse „20 sekundi pikkust meeldejääva ja sõbraliku kõlaga helget heliteost“, mida ettevõte hakkaks kasutama oma reklaamides. Kui Olerex otsustaks oma tulevase audiologo kaubamärgina kaitsta, oleks tegu esimese omalaadsega Eestis.

Taotluse koostamisel jälgi ka keelekasutust!
22.05.20200 kommentaari

Üks Patendiameti eesmärke on eesti tehnikakeele elushoidmine ja arendamine. Soovime, et intellektuaalomanditekstid oleksid kõigile saadaval meie riigikeeles ja amet avaldaks dokumente korrektses eesti keeles. Seetõttu kontrollib Patendiamet ka nii kaubamärgiloetelude kui patentide ja kasulike mudelite taotluste õigekirja, lähtudes põhimõttest „paranda nii vähe kui võimalik, kuid nii palju, kui vaja“.

Täna on rahvusvaheline intellektuaalomandipäev
26.04.20200 kommentaari

Igal aastal 26. aprillil tähistatakse ülemaailmset intellektuaalomandipäeva. See aitab meelde tuletada intellektuaalomandiõiguste rolli innovatsiooni ja loovuse edendamisel. Intellektuaalomandipäeva hakati Maailma Intellektuaalomandi Organisatsiooni ehk WIPO eestvõttel tähistama aastal 2000, kui liikmesriigid otsustasid sellel päeval hakata ära märkima WIPO konventsiooni, mis jõustus 1970. aastal 26. aprillil. Sestap on 26.

Koroonaviirus ja kaubamärgid
16.04.20200 kommentaari

Nagu ülemaailmselt oluliste sündmuste puhul tavaks, pakub ka koroonaviirus ettevõtjatele huvi. Euroopa Liidu kaubamärgitaotluste arv, mis sisaldavad sõnu CORONA, COVID või MASK, on olnud märtsis ja aprillis märkimisväärne.