Kuu kaubamärk Ligipääsuke näitab teed võrdsuse ja hoolimiseni

Detsember on lõppemas ja kaksteist 2024. aasta parimat kaubamärki selgunud! Kõikide nende kaubamärkide eriilmelised lood tuletavad meelde, et oma loomevara registreerimine pole kellegi privileeg, vaid kättesaadav ja vajalik võimalus kõigile, ka pisematele ettevõtjatele ja loojatele. Oma ideede nähtavaks tegemine ning nende kaitsmine on igaühe õigus.

Selle aasta viimase kuu kaubamärgi taga on ettevõte, mida veab kõigest kaks inimest, kuid mille teenused toovad ühiskonnale suurt kasu. Jakob Rosin ja Maarja Metsla-Rosin on nõutud eestkõnelejad neile inimrühmadele, kelle enda häält avalikkuses enamasti kuulda pole.

Esitleme meie detsembrikuu parimat kaubamärki:

Ligipääsuke

Kaubamärk kuulub ettevõttele Ligipääsuke OÜ ning sellega on kaitse saadud mitmesugustele konsultatsiooniteenustele.

Jakob ja Maarja rääkisid Patendiametile, mida tähendab ligipääsetavus ja kuidas seda erivajadustega inimestele tagada, kuidas sündis Ligipääsukese nimi ja miks see otsustati kaubamärgina registreerida.

Oleme esimene Eesti ettevõte, kes pakub ligipääsetavuse lahendusi, testimist ja koolitusi nii digi- kui ka füüsilises keskkonnas, arvestades üheaegselt erinevate inimeste vajadustega. Nii ettevõte kui ka kaubamärk Ligipääsuke sündisid märkimisväärsest nõudlusest professionaalse nõustamise järele ligipääsetavuse alal.

Mis on ligipääsetavus?

Ligipääsetavus tähendab seda, et kõik inimesed saavad end olenemata erivajadusest tunda hästi ja mugavalt. Ligipääsetavus on olemas näiteks hoones, kuhu pääseb nii lapsevankriga kui ka ratastoolis, konverentsi korralduses, mis lubab üritusest osa saada ka kurdil või vaegkuuljal, mobiiliäpis, mida saab kasutada ka eredaimas päikesepaistes või ekraanilugejaga, või matkarajal, kus on mugav nii lapsel kui tema vanaemal.

Jakob Rosin

Meie ettevõttelt soovitakse eelkõige koolitusi ning hoonete, veebilehtede ja mobiilirakenduste ligipääsetavuse auditeid. 

Kes Ligipääsukest lennutavad?

Pääsukesel on kaks peamist tiiba.

Jakob on olnud sünnist saati pime ja ligipääsetavusega seotud kui inimene, kel on nägemispuue. Ta on rahvusvaheliselt tunnustatud ligipääsetavuse ekspert, kes on juhtinud erinevaid ligipääsetavuse töörühmi nii Eestis kui Euroopas. Jakobi praegune lemmikteema on digiligipääsetavus.

Jakobi nägemus ligipääsetavusest ei ole kunagi piirdunud vaid nägemislangusega inimestega. Ühiskonnas on inimesi, kes – näiteks jalaluumurru tõttu – ei saa kõndida ega pääse kõikjale, või inimesi, kes ei kuule. On ka lapsi, kes ei mõista keerulist disaini, või eakaid, kes soovivad, et asjad töötaksid lihtsalt. Nii küpseski mõte terviklikust ligipääsetavuse nõustamisest.

Jakob ja Maarja Metsla-Rosin

Maarja on õppinud kirjeldustõlgiks ja õpib hetkel eesti viipekeelt. Ta korraldab Ligipääsukese koolitusi ja nõustamist näiteks turunduse, ürituskorralduse, turismielamuste ja meediasisu valdkondades. 

Kuidas sündis Ligipääsukese nimi?

Ligipääsukese nimi sündis meie sõnamängu käigus ühel jalutuskäigul mööda Nõmme tänavaid. Soovisime, et ettevõtte nimi annaks aimu, millega tegeletakse, kuid et sellesse oleks põimitud ka midagi Eestiga seotut ning vahvat ja mängulist.

Ligipääsukese nimi loob kujutluspildi naudingust, mida pakub muretu ja vaba lendlemine taeva all. Kui ligipääsetavus on hea, peaks iga inimene end hästi ja vabalt tundma.

Miks sai Ligipääsuke kaubamärgina kaitstud?

Registreerisime Ligipääsukese kaubamärgina, et suurendada oma usaldusväärsust teenusepakkujana, et meie klient või töö tellija võiks olla kindel, et saab Eestis parimat ja professionaalseimat ligipääsetavuse teenust. 

Tänaseni pole veel keegi Ligipääsukese nime meie loata kasutanud. Siiski annab kaitstud kaubamärk meile ja meie klientidele kindluse, et kui räägitakse Ligipääsukesest, seostub see kohe hea ja tervikliku ligipääsetavusega.

*Fotod: Ligipääsuke OÜ

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga