Moelooja Katre Arula omanimelisest kaubamärgist: introverdina pole enda nime all tegutsemine mulle alati kerge olnud
27.03.20230 kommentaari

Emakeelekuul on sobiv tõsta esile üht olulist osa keelest, meie nimesid. Lisaks oma põhifunktsioonile mängivad isikunimed olulist rolli ka kaubamärgimaailmas – kas teadsid, et nime on võimalik kaubamärgina kaitsta? Tegelikult võikski seda teha igaüks, kes oma nime alt kaupu või teenuseid pakub ja on tarbijale tuntud enda nime vahendusel. Hiljutises blogipostituses kirjutasime, et Eestis võidaks selliseid kaubamärke registreerida praegusest palju enam.

Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete intellektuaalomandi uuring
02.12.20220 kommentaari

Turu-uuringute AS viis läbi uuringu, mis keskendus meie ettevõtjate teadlikkusele ja oskusele kasutada intellektuaalomandit ettevõtluses. Tehtu annab ülevaate, kui oluliseks peab Eesti ettevõtja enda äritegevuses intellektuaalomandit, milliseid liike enim kaitstakse, kas ja millisel määral intellektuaalomandit kommertsialiseeritakse ning kuidas tullakse toime intellektuaalomandi rikkumistega. Uuring hõlmas nii registreeritud kui ka registreerimata tööstusomandit.

Kuu kaubamärk POKTEIL paneb Järvamaa maitsed särama
18.11.20220 kommentaari

Kindlasti tead, mis on kokteil, ja ehk oled kokku puutunud ka sõnaga „mokteil“. Kuid kas sul on aimu, mis on POKTEIL? See on uus täht Eesti kokandustaevas, SA Järvamaa värskelt kaubamärgina registreeritud tootenimi, mis paneb särama Järvamaa valge kulla – piima. Novembrikuu parimaks valisimegi kaubamärgi

Noored ettevõtjad: tänapäeval pole võimalik oma ideid saladuses hoida!
26.04.20220 kommentaari

Täna, 26. aprilli tähistatakse taas rahvusvahelist intellektuaalomandipäeva, mille sõnum avalikkusele on: intellektuaalomandi kaitsmine on oluline. Selle aasta IO-päeva fookuses on noored.

Noorte loovus, uudishimu ja säilenõtkus on eeskujuks ettevõtjatele üle kogu maailma, kujundades ümber vanu mõtteviise ja ärgitades muutustele. Tänavuse IO-päeva eesmärk on viia noorteni teadmine, kuidas IO-õigused saavad toetada nende eesmärke, teenida tulu, luua töökohti ja avaldada positiivset mõju ümbritsevale keskkonnale. 

Emakeelekuu kaubamärk on võluvalt lihtne, kuid nutikas OLELA
13.03.20220 kommentaari

Tänase emakeelepäeva eesmärk on eelkõige meenutada meile endale, kui varjundirikas, mitmekesine ja kaunis on eesti keel. Keele üheks lahutamatuks osaks on ka kaubamärgid ning nutikalt mõtte- või keelemängulised ja ilusa kõlaga kaubamärgid ei rikasta üksnes majandust, vaid ka meie keelekultuuri. Seetõttu – mis päev oleks sobilikum, et tutvustada Patendiameti märtsikuu parimaks valitud kaubamärki!

Kuu kaubamärk Eripesa sündis suurest kirest erivajadustega laste aitamise vastu
15.02.20220 kommentaari

Selle aasta jaanuaris alustas Patendiamet kuu kaubamärgi kampaaniaga, millega soovime tõsta esile häid, omapäraseid kaubamärke ja innustada ettevõtjaid oma intellektuaalomandit kaitsma. Meele teeb rõõmsaks, et kandidaate on igal kuul palju, ja veelgi toredam, et nii mõnegi kaubamärgi taga on inspireeriva looga ettevõte. Just koosmõjus pakutavate toodete-teenustega aitab hea kaubamärk ettevõttel turul eristuda ja nii tarbija ostuvalikuid mõjutama hakata.