Henrik Roonemaa kuu kaubamärgist ALGORÜTM: vajame kaubamärgikaitset, sest meie looming eksisteerib vaid bittide ja baitide kujul

Turul aktiivselt tegutsev ettevõtja jõuab enamasti paratamatult arusaamani, et oma äritegevuse vilju tuleb konkurentide eest kaitsta. Kui sinu toode on selline, mida ei saa vormi valada, pakki panna ja kliendile saata, võib see tunduda eriti keeruline. Tõsi on, et blogi ja sotsiaalmeedialehe sisule või üritusele – nagu ettevõtjad aeg-ajalt Patendiametilt uurivad – pole võimalik patenti võtta. Küll aga pakub sellistele „toodetele“ tõhusat kaitset lisaks automaatselt tekkivale autoriõigusele ka kaubamärgiõigus ehk oma toote-teenuse nime või logo kaubamärgina registreerimine. Just see mõte jääb olulisena kõlama ka vestlusest kuu kaubamärgi omaniku Geenius Meedia kaasasutaja Henrik Roonemaaga, kes nõustus magusa puhkuseaja kiuste meiega telefonis ettevõtte kaubamärgilugu jagama.  

Esitleme meie juulikuu parimaks valitud kaubamärki:

cccc

Kaitse on saadud reklaamiteenustele ning raadio- ja taskuhäälingusaadetele. Kaubamärk tähistabki podcast'i, mis on suunatud tarkvaraarendajatele ja IT-valdkonna inimestele. Kuna Eesti taskuhäälingumaastikul selline saade puudus, panid asjatundjad pead kokku ja 2019. aastal sai idee teoks. Praegu, kolm aastat hiljem ollakse Roonemaa sõnul 150. osa juures ja saatel on iga nädal paar tuhat kuulajat – tõestus, et saatega täideti turul vajalik nišš. „Mõlgutasime mõtteid lükata sama kaubamärgi alt käima ka konverentsid ja koolitused, aga idee jäi koroona tõttu soiku. Ehk võtame selle millalgi uuesti jutuks,“ heidab Roonemaa valgust võimalikele tulevikuplaanidele. Saadet juhivad kolm oma ala tippu, Priit Liivak (pildil üleval vasakul) Nortalist, Martin Kapp (pildil all) Pipedrive'ist ja Tiit Paananen (pildil üleval paremal) Veriffist.       

Küsimusele, kuidas selline tore kaubamärk sündis, jääb Roonemaa täpsema vastuse võlgu. „Mäletan ainult, et koosolekul sai arutatud saate nime üle ja jõudsime selleni sisuliselt kohe. Küllap see nii tekkis, et keegi pakkus välja sõna „algoritm“, see aga tundus igav, siis läks mõte lendu ja selline sõnamäng käiku.“ Logo disainis Geenius Meedia kaasasutaja ja tegevjuht Siim Saidla ise.

Vestluse lõpus jõuame kõige olulisemani – miks kaubamärk otsustati ära kaitsta. „Piltlikult öeldes on podcast'id, mida toodame, ju sisuliselt õhk. Kui me toodaks näiteks seebialuseid, siis see oleks vaidluse puhul konkreetse ja selge asi. Meie looming on kõik ainult bitid ja baidid, seepärast on igasugune kaitse meile topelt vajalik. Me peame väga oluliseks, et märk on n-ö maas.“ Roonemaa soovitab enda kindlustamiseks teistelegi ettevõtjatele sama. Ja ärge unustage neljapäeviti Algorütmi podcast'i kuulata!

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda siin. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgi lugu vaata siit!

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga