Jaanikuu kaubamärk VAGA ammutab inspiratsiooni eesti keele ja looduse väest

Sõnaveeb annab „vaga“ tähenduseks „vaikne, tasane, vagur“ ja sõna sünonüümideks näiteks „malbe“, „leebe“, „mahe“. Vaga võib olla inimene, aga ka tuul või vesi. Eesti keeles öeldakse vaga vesi, sügav põhi, mis viitab lihtsa pealispinna all peituvale keerukusele. 

Vormilt napp, ent sisult tarbijaid jõuliselt kõnetav on ka meie juunikuu parimaks valitud kaubamärk

Vaga kaubamärk

Mõjusaks muudab tähise eredalt piltlik seos mürasummutavate paneelidega, millele on kaubamärgiga kaitse saadud ja mida selle nime alt turustatakse. Seega, vähem võib olla rohkem – miks mitte panna siit see mõte kõrva taha, kui hakkad ettevõtjana oma kaubamärki looma!                 

Lugegem aga, mida kirjutab kaubamärgi omaniku Plaat Detail OÜ turundusjuht Katrina Klein (pildil) ettevõtte teekonnast päris oma tooteni, sellele nime leidmisest ja kaubamärgi kaitsmise vajalikkusest.

Plaat Detaili põhitegevus on kõrgsurvelaminaatide maaletoomine ja lamineeritud pooltoodete valmistamine mööblitööstusele. Lisaks arendame laevandussektorile innovaatilisi kergeid mööblikomponentide ja dekoratiivsete seinaelementide lahendusi.

Enne VAGA sündi ettevõttel päris oma toodet ei olnud, seega oli VAGA akustiliste omadustega disainpaneelide sünd uus verstapost meie tegevuses. Tooteidee tekkis 2020. aasta alguses ja samal aastal sai see ka teoks. Idee sündis elulisest vajadusest – arhitektid ja kliendid soovisid oma projektides ribipaneele kasutada ja otsisid sobivat toodet. Selle pinnalt hakkasime nendega koostöös sobivat lahendust välja töötama. Ametlik lansseerimine toimus aprillis 2021 ja toode kogub järjest enam populaarsust nii era- kui ka avalikes projektides. Paneelidel kasutatud polüestervilt koosneb pea täielikult taaskasutatud plastpudelitest, ühe ruutmeetri vildi tootmiseks kasutatakse umbes 20 plastpudelit! Me kõik ju tahame, et maailm oleks rohelisem paik, seetõttu pöörame paneelide valmistamisel suurt tähelepanu materjalide optimeerimisele, et tootmisel ei tekiks kasutuid materjalijääke.

VAGA kaubamärk sündis koostöös loovagentuuriga Imagine/TBWA. Selline nimi sai valitud eelkõige seepärast, et see sümboliseerib vaikust ja ilmestab hästi toote mürasummutavaid omadusi. Lisaks on see tabav ja eestipärane, mis on Eestis valmistatud tootele vägagi paslik. Toote kaheksa põhivalikusse kuuluvat paneeli sisaldavad kõik nime VAGA, kuid on ka vastavalt oma disainile saanud sobiva, Eestimaa loodusest inspireeritud liite – VAGA JÕGI, VAGA VESI, VAGA METS, VAGA RABA, VAGA ÖÖ, VAGA PÄEV, VAGA KULD, VAGA VASK.

Otsustasime nime ka kaubamärgina registreerida, sest nimi mängib toote ja brändi identiteedis olulist rolli. Soovime, et meie omapärane toode oleks teiste seast eristatav, äratuntav ja usaldusväärne. Registreeritud kaubamärk tähistab meie usku toote unikaalsusesse ja kvaliteeti. 

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda siin. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgi lugu vaata siit!

 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga