Mõni päev tagasi ilmus Delfis uudis, et Saaremaal tegutsev Pöide Pruulikoda lisab esimesena Eestis oma tootele punktkirja, mis aitab nägemispuudega inimestel lugeda kaubal olevat etiketti. Kas selline lahendus võiks olla ka kaubamärgina kaitstav?
Ettevõtja jaoks on oluline olla teadlik enda loodud intellektuaalomandist ning teada, kuidas seda kaitsta, sest intellektuaalomand on üks osa ettevõtja varast. Patendiameti jaoks on oluline ettevõtjat sellel teel abistada.
Hiljuti jõudis meediasse uudis, et tuntud tanklakett Olerex kuulutas välja audiologo konkursi, kuhu oodatakse „20 sekundi pikkust meeldejääva ja sõbraliku kõlaga helget heliteost“, mida ettevõte hakkaks kasutama oma reklaamides. Kui Olerex otsustaks oma tulevase audiologo kaubamärgina kaitsta, oleks tegu esimese omalaadsega Eestis.
Nimelt tehti üle hulga aja kaubamärgiseaduses märkimisväärseid muudatusi. Seadusemuudatused, mille töötas välja Justiitsministeerium koostöös patendivolinike, patendiameti ja teiste seadust kasutavate sihtrühmadega, jõustusid kevadel kahes osas, märtsi lõpus ja aprilli alguses.