Eelmisel nädalal toimus Riias üleeuroopalise disainivõistluse DesignEuropa Awards finaal. Auhinnatseremoonial anti üle preemiad silmapaistvaimatele Euroopa disainidele ja disaineritele. Väikeettevõtete kategoorias jõudis kolme parima hulka Eesti disainer Arseni Timofejev moodulmajaga PIIL.
Iga aasta 21. juunil tähistatakse ülemaailmset joogapäeva. Seetõttu on just nüüd paslik uurida, millist loomevara see iidne traditsioon sisaldab ja mida sellest on võimalik ka kaitsta.
Augusti lõpul käisime külas moedisainer Reet Ausil tema Telliskivis asuvas stuudiopoes. Intervjuu valmis Maailma Intellektuaalomandi Organisatsiooni (WIPO) Kesk-Euroopa ja Balti riikide võrgustiku uudiskirja tarvis, mille fookuses on naisdisainerite edulood loovtööstuse vallas.
Kolmapäeva hommik maksuametis. Fuajees sagivad võttegrupi liikmed, samas istuvad laua taga Peeter Oja ja Rene Vilbre. Oja on Alev Strömi kulmud ette kleepinud ja juba on õhus kerget koomikat. Laual on laiali esemed, mille otstarve ja olemus jäävad meile tabamatuks – Vilbre selgitab, et need on tollis inimestelt konfiskeeritud. Oja tutvustab väikest rohelist vändaga jubinat kui Katla Vallot ja ähmaselt pähklitange meenutavat eset kui Kurganovi Peigitsat. Ta on neile jaburatele vidinatele video jaoks tõeliselt ägedad kaubamärgid välja mõelnud!
Ülemaailmse intellektuaalomandipäeva puhul korraldasime huvilistele viktoriini, kus sai proovile panna oma teadmisi intellektuaalomandi kaitsmisest. Kuigi üldiselt võib vastuste põhjal hinnata intellektuaalomanditeadlikkust heaks, joonistus siiski selgelt välja kolm põhimõtet, mille vastu kiputakse eksima.
Hea kaubamärk ei kirjelda kaupa ja teenust
Igasugune vaimse tegevuse tulem on intellektuaalomand, mille õigused jagunevad autoriõiguseks, sellega kaasnevaks õiguseks ja tööstusomandiõiguseks.
Kui loominguks on kirjandus-, kunsti- või teadusteosed, tekib teose autorile või esitajale autoriõigus või autoriõigusega kaasnev õigus kohe, n-ö automaatselt. Sellisel juhul puudub teose loojal või esitajal vajadus oma loomingut registreerida ja puudub ka vajadus selgitada, mis on teoses uut, eristuvat või leiunduslikku.