Hando Sinisalu: kirjeldav brändinimi on Google’i ja ChatGPT ajastul halb, sest ei eristu

„Minu arvates on kõige suurem viga vähene eristuvus,“ tõdeb meie värske kuu kaubamärgi omanik, pikaajalise üritusturunduse kogemusega Hando Sinisalu, kommenteerides tänast äriürituste maastikku, kus sarnased ja kirjeldavad nimed sulavad ühtlaseks massiks – kaotades oma tõmbejõu veel enne, kui neid märgata jõutaks.

Tänapäeval, kui turul konkureerivad sajad pea identsete pakkumistega ettevõtted, saab tugevast brändinimest kõva valuuta. Otsimootorid ja tehisaru tööriistad, nagu Google ja ChatGPT filtreerivad infot meeletus mahus ning nõrk ja kirjeldav nimi kaob kiiresti üldisesse mürasse. Eristuv nimi aga tõuseb esile, jääb meelde ja meelitab tarbija üha uuesti just sinu tooteid või teenuseid ostma.

Esitleme novembrikuu kaubamärki:

kuu kaubamärk

Kaubamärk kuulub Hando Sinisalu ettevõttele Marketing Parrot ja on kaitse saanud konverentside, seminaride ja kongresside korraldamisele ja läbiviimisele.

SÜDI nime kannab väikeettevõtetele suunatud iga-aastane konverents, mis toimub alates 2023. aastast.

Hando, SÜDI on kõlav, eristuv ja lisaks eestikeelne. Kuidas see omapärane nimi sündis?

Arutan tihti oma abikaasa ja täiskasvanud lastega erinevaid loovaid küsimusi ja nimi ongi meie pere ühislooming. Arutasime, mis sõna võiks iseloomustada väikeettevõtjaid ja nii see Südi sündis.

Kaalusin ka glamuursemaid ja ingliskeelseid nimesid. Kui aga mitmed 20+ vanuses noored olid selle nime heaks kiitnud, otsustasin ära. Südi visuaali kujundas mu koostööpartner Ann-Kristin Kruuk. 

Hando Sinisalu. Foto: erakogu
Hando Sinisalu SÜDI konverentsil. Foto: erakogu

Millal tekkis arusaam, et SÜDI pole enam ainult konverents, vaid loomevara, mida tuleb teadlikult kaitsta?

Tagantjärele tark olles oleks pidanud kaubamärgi registreerima kohe alguses. Alati on oht, et kui äri läheb hästi käima, võib keegi teine selle nime ära registreerida. Mina ootasin kolm aastat, aga õnneks siiski midagi halba ei juhtunud.

Tagantjärele tarkus, aga oleksin pidanud kaubamärgi registreerima kohe alguses.

Registreerida otsustasin siis, kui tekkis plaan Südi konverentse edasi arendada ja laiendada.

Milliseid loomevaraga seotud vigu näed ettevõtjaid kõige sagedamini tegemas, kui nad loovad üritusbrände?

Minu arvates on kõige suurem viga vähene eristuvus. Kümme aastat tagasi oleksin ka ise ilmselt pannud selle ürituse nimeks midagi kirjeldavat, à la Väikeettevõtete Aastakonverents vms. Aga kirjeldav nimi on Google’i ja ChatGPT otsingute ajastul halb, sest ei eristu.

Pahatahtlik kopeerimine on oht, mille eest tuleb ennast kaitsta võimalikult vara.

Pahatahtlik kopeerimine on ka kindlasti oht, mille eest tuleb ennast kaitsta võimalikult vara.  

Kuhu SÜDI kaubamärki areneb: kas on plaan lisada selle alla veel uusi teenuseid?

Südi kaubamärki olen juba edasi arendanud – näiteks on meil mikroettevõtete konverents Mikro SÜDI ja ideid on veelgi. Muide, Mikro SÜDI asemel oli tugev kandidaat ka Mees & Koer, aga õnneks suutis kolleeg Morten mu ümber veenda. Ise olin sellesse nimesse armunud, aga õnneks siiski terve mõistus võitis.

Millal brändi laiendamine seda tugevamaks muudab ja millal hoopis selle väärtust lahjendab?

Ma ei pea brändi laiendamist lahjendamiseks, otse vastupidi. Uute brändikeste loomine ei tasu ära, sest iga uus bränd vajab hoolt ning see on kokkuvõttes kallis ja ebaefektiivne.

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937. Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga