pildil mees, kelle särgil on kiri ringo

Kuu kaubamärgi omaniku Ringo Eco juht Janek Balõnski: kaubamärk on osa meie identiteedist!

Patendiametis registreeritakse igal kuul kümneid kaubamärke. Mitmed neist on keele- või mõttemängulised, nutikad, humoorikad, ilusad jne – ühel või teisel moel silmatorkavad ja eristuvad. Just selline peakski üks hea kaubamärk olema, et oma turunišis esile tõusta ja tarbijale meelde jääda. Sageli on nende kaubamärkide taga ka ettevõtted, kelle tooted või teenused on omanäolised ja innovaatilised ning koosmõjus hea kaubamärgiga luuaksegi pinnas tarbijate poolt armastatud brändi sünniks. Soovime tuua teieni selle aasta igal kuul ühe sellise kaubamärgi loo. Ehk inspireerib ja innustab see ettevõtjaid, kes töötavad välja omaenda kaubamärki, ja neidki, kes sellele alles mõtlevad.

Jaanuari kuu kaubamärgiks valisime ettevõttele MyPak Solutions OÜ (praeguse nimega Ringo Eco OÜ) kuuluva tähise

pildil tekst ringo

 

 

 

Kaitse on saadud lauanõudele, karpidele ja topsidele, ringlusse võetavate pakendite pesule, transpordile ja rendile ning ringlusse võetavate nõude ja pakendite tagastuskastide paigaldusele ja rendile.

Mis teeb sellest kaubamägist silmatorkava ja eristuva? Sõna „ringo“ seostub nutikal moel ettevõtte toodete ja teenustega (pakendiringlus), on heakõlaline, lühike ja tarbijale lihtsalt meeldejääv, tekitades erinevaid assotsiatsioone (kuivõrd on ka inimese nimi).

Milliseid põnevaid tooteid-teenuseid ettevõte täpsemalt selle nime alt pakub ja kuidas sellise vahva kaubamärgini jõuti, räägivad turundusjuht Kertu Punger ning ettevõtte juht ja üks asutaja Janek Balõnski (pildil).      

Kertu Pungeri sõnul kasvas Ringo loomulikul teel välja ettevõttest Bepco, mis on ligi kümme aastat tegelenud toidu transpordikastide tootmise, rendi ja pesuga: „Bepco toidutootjatest klientidel tekkis järjest enam huvi korduskasutatava toidupakendi lahenduste vastu. Ka ettevõtte juhid ise leidsid koduses tarbimises, et pakendiprügi tekib meeletus koguses ja selle vastu tuleks midagi ette võtta".

"Ringo tööpõhimõte on oma olemuselt lihtne: ümbertöötlemise või äraviskamise asemel pikendatakse pakendi eluiga selle pesemise ja korduskasutamisega. Tarbija saab toitu kaasa ostes valida spetsiaalse korduspakendi, tasub selle eest väikse pandi ja saab selle tagasi, kui tagastab pakendi Ringo kogumiskasti. Sealt jõuavad pakendid juba pesukeskusesse ja seejärel uuesti toidukohtadesse, jaekauplustesse, tanklatesse jne,“ selgitab Kertu.  

„Nime „ringo“ tuletasime sõnast „ringlus“. „Ringo“ jäi meie jaoks kõlama seepärast, et seda on ka rahvusvaheliselt kerge hääldada. Kui see oli paigas, tundus igati loogiline see ka kaubamärgina registreerida. Seda ühelt poolt seetõttu, et nii on ühele tõsiseltvõetavale ettevõttele loomupärane ja teisalt selleks, et niivõrd hea ja lihtsa nime puhul ei tekiks tulevikus vaidlusi ja ebameeldivaid tagasilööke. Meie kaubamärk on osa meie identiteedist,'' kinnitab Janek Balõnski.

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda siin. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

 

Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna vanemekspert

Autentimine ID kaardiga

Tähelepanu! Kommenteerija nimi ja kommentaar kuvatakse käesoleval lehel ja indekseeritakse otsingumootorite poolt.