Kuu kaubamärgi PRIILEIB omanik Birgit Paasma: registreeritud kaubamärk avab uusi ärivõimalusi

Mida erilisem on sinu toode või teenus, seda olulisem on seda kaitsta – see on ahvatlev sihtmärk jäljendajatele. Üks võimalus enda brändi kaitsta on registreerida oma kaubamärk. Registreeritud kaubamärk pakub lisaks õiguslikule kaitsele ka uusi ärivõimalusi, näiteks aitab lihtsamini leida koostööpartnereid ja investoreid, võimaldab frantsiisida ja litsentsida ning toetab äri laiendamist välisturgudele.

Meie selle kuu parimaks valitud kaubamärgi taga on tootja, kes on suurepäraselt mõistnud kaubamärgikaitse väärtust. „Kui bränd kasvab ja tuntust kogub, muutub kaubamärk äriliselt oluliseks varaks. Seetõttu oli oma kaubamärgi kaitsmine meile igati loogiline samm,” kinnitab värske kuu kaubamärgi omanik, ettevõtja Birgit Paasma.

 Esitleme märtsikuu parimat kaubamärki:

Priileib kaubamärk

Kaubamärk kuulub ettevõttele Priileib OÜ ning on kaitse saanud pagaritoodetele ja pagaritoodete müügile. 

Kaubamärgi sünniloost, selle tähendusest ja kaitsmisest räägib Patendiametile ettevõtte omanik ja juht Birgit Paasma.

Mida pakume Priileiva kaubamärgi all?

Priileib on Gluteenivaba Pagarikoja kohvikubränd, mille valikus on gluteenivabad leivad ja küpsised. Meie Olümpia küpsis valiti 2022. aasta ja gluteenivabad pelmeenid 2024. aasta parimaks gluteenivabaks tooteks ning meie piparkoogitainas on tunnustatud kui Eesti kõige puhtam ja tervislikum tainas. Tooted on suunatud diabeetikutele, tsöliaakiahaigetele ja gluteenitalumatusega inimestele ning neile, kes soovivad nisuvabu alternatiive või eelistavad tervislikumalt toituda.

Priileib

Aastate jooksul on Priileiva kõrvale lisandunud sama kontseptsiooniga BiPa patuvabad tordid ja No!Gluteno gluteenivabad pelmeenid. Ka need sõsarbrändid on kaubamärgina kaitstud.

Priileiva sünnilugu ja tähendus

Priileib sai alguse isiklikust vajadusest, võitlusest diabeediga. Soovides vähendada süsivesikute tarbimist, sündis idee valmistada teravilja-, gluteeni- ja laktoosivabu ning ilma lisatud suhkruta küpsetisi, mis oleksid samas maitsvad ja toitvad.

Kui minust viis aastat tagasi Priileiva uus omanik sai, ei kadunud ka isiklik vajadus jätkata kvaliteetsete ja puhaste toodete loomist – seisan koos oma lapsega silmitsi gluteeni- ja kaseiinitalumatusega. See tähendas, et Priileiva toodete arendamine jätkus. Täiustasime retsepte, optimeerisime koostisosi ning lisasime rohkem gluteeni- ja piimavabasid valikuid, mis vastavad ka kõige tundlikumate tarbijate vajadustele.

  Priileib   Priileib

Brändinimi Priileib on lihtne, kuid tähendusrikas. „Prii” tähendab vabadust (gluteenist, teraviljadest, lisatud suhkrust) ja „leib” on eestlaste üks olulisemaid igapäevaseid toiduaineid.

Meie logo on aja jooksul arenenud – algsest mustvalgest kujundusest on saanud filigraanne värviline visuaal, kus Priileiva nime ääristavad oksakesed lehtedega, sümboliseerides tervislikkust ja looduslikkust. Logo disainimisel aitas meid hea tuttav Annely, kes on kujundanud ka meie toodete pakendid.

Miks otsustasime oma kaubamärgi kaitsta?

Kui bränd kasvab ja tuntust kogub, muutub kaubamärk äriliselt oluliseks varaks. Priileiva kaitsmine oli loogiline samm, sest välistab võimaluse, et keegi teine kasutab sama nime või üritab sellest kasu lõigata.

Priileiva kaitsmine kaubamärgina välistab võimaluse, et keegi teine üritab meie nimest kasu lõigata.

Samuti hindavad investorid ja koostööpartnerid kõrgemalt ettevõtteid, kelle brändil on tugevam õiguskaitse. Registreeritud kaubamärk võimaldab tulevikus ka frantsiisida või litsentsida, mis võib avada uusi ärivõimalusi.

Lisaks on meie siht kasvada ja laieneda ka välisturgudele – eelkõige Soome ja Rootsi, kus hinnatakse tervislikku ja puhast toorainet, mis sobib ideaalselt Priileiva kontseptsiooniga.

Enne kaubamärgi registreerimist kontrollisime, et samanimelist ettevõtet juba olemas ei oleks. Õnneks polnud keegi seda nime kasutanud, mistõttu sai Priileib endale unikaalse ja tugeva identiteedi.

Fotod: Jakob Meier

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga