KUU KAUBAMÄRK | Digituul OÜ juht Andrus Martmaa: kaubamärk on otsetee brändi väärtusteni

Aasta on peagi lõppemas ja saabumas on jõulud, mida sageli imede ajaks peetakse. Imedesse võib ju uskuda, aga kas eduka kaubamärgi ja brändi sünniks piisab vaid imest?

Meie selle kuu parimaks valitud kaubamärgi taga oleva turundusagentuuri Digituul asutajaliige ja juht Andrus Martmaa (pildil kõige vasemal) usub, et head asjad juhtuvad ainult siis, kui selleks on loodud sobivad tingimused. Ettevõtte edu võti on Martmaa hinnangul ikkagi teadlik turundustegevus, milles olulist rolli mängib läbimõeldud kaubamärgistrateegia – ja seda eriti turundusvaldkonna ettevõtte puhul.        

Esitleme meie novembrikuu parimat kaubamärki:

digituul

Tähis on kaitse saanud turundus- ja äriteenuste ning veebilehtede loomise osas.

Andrus Martmaa, mis teenuseid teie lennuka nimega ettevõte pakub?

Digituul pakub oma partneritele digiturunduse täisteenust. Aitame luua digilahendusi, mis toetavad meie klientide müügi- ja turunduseesmärke. Teeme kodulehti, e-poode ja veebirakendusi. Lisaks pakume nende lahenduste optimeerimist (SEO-d) ja klikipõhiseid reklaame. Ühesõnaga, aitame brände luua ja nende tuntust kasvatada.

Kuidas Digituule kaubamärk sündis?

Head asjad juhtuvad, aga ainult siis, kui selleks on loodud sobivad tingimused: õige aeg, koht ja energia. Digituule kaubamärk sündis ajurünnakus, mille teemaks oli meie teenuste disain. Kaardistasime võimalikke teenuseid ja paralleelselt jõudsime ka Digituule nimeni.

Kaubamärk sündis mängulises loomeprotsessis, kus märksõnadeks „digi" ja „liikumine".

See oli mänguline loomeprotsess, kus keskseks olid märksõnad „digi” ja „liikumine” ning mõte, et meie teenus aitab kaasa positiivsele liikumisele. Sealt jõudsime edasi motiivini „tuul tiibades” ja sellest omakorda digituule kontseptsioonini: meie digituul paisutab iga ettevõtluslaeva purjeid! Siit kasvas välja ka meie logo purjeelement.

Kas turundusettevõttel on kaubamärkidega kuidagi erilisem suhe?

Valdkonna ettevõttena peame olema eriti tähelepanelikud oma brändi väärtuste loomisel ja kandmisel. Usun, et ettevõtte tuntuse määrab läbimõeldud ja teadlik turundustegevus, mis on inspireeritud brändi väärtustest – just sellistest väärtustest, mis sihtgruppi kõnetavad ja millest päriselt ka lugu pead. Nii sünnib alati lugu, mis viib brändi kliendi südamesse.

Kuidas sihtgrupini üldse jõuda, kui ei ole väärtusi ega lugu, mida ettevõttega seostada?

Kuidas teisiti sinna üldse jõuda, kui ei ole väärtusi ega lugu, mida ettevõttega seostada? Kaubamärk on otsetee alateadlike seosteni ja selle väärtuse kaitsmine on teadliku brändingu möödapääsmatu osa.

Miks otsustasite oma kaubamärgi kaitsta ja kas plaanite sellega liikuda ka väljapoole Eestit?

Kui kaubamärk on loodud, on samavõrra oluline see ka ära kaitsta, eriti praeguses digitaalses maailmas. Info liigub tänapäeval ju kiirelt ja kõikjale. Meie oleme oma kaubamärgi kaitsnud Eesti kultuuriruumi piires, selle mänguline kõla siit edasi ei ulatu.

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga