Kuu parim | Eriline kaubamärk, mis aitab Tallinkil oma brändilubadust täita

Teadmiste kuul on sobilik teha juttu ühest erilisemat tüüpi kaubamärgist, millest suur osa ettevõtjaid ehk kuulnudki pole. Nimelt saab alates 2017. aastast Euroopa Liidus ja 2019. aastast Eestis taotleda kaitset liikumismärgile. Erinevalt tavapärasest staatilisest kaubamärgist sisaldab liikumismärk logo, mõne sümboli või muude graafiliste elementide liikumist. Liikumismärgi registreerimine aitab ettevõttel kaitsta oma brändi dünaamilist identiteeti, ettevõtte turunduses kasutatavaid eriomaseid videoelemente – kindlasti tead näiteks Microsoft Windowsi logo animatsiooni või Pixari filmide liikuvat lampi.

Septembrikuu parimaks valitud kaubamärgi omanik on tuntud ja hinnatud Eesti ettevõte, kes brändistrateegilise sammuna on otsustanud muude kaubamärkide kõrval kaitsta ära ka ühe liikumismärgi. Loodame, et see innustab teisigi meie ettevõtjaid sama tegema!  

Esitleme meie septembrikuu parimat kaubamärki:

Tegu on Euroopa Liidu kaubamärgiga, mille omanik on Tallink Grupp AS. Kaitse on märgiga saadud müügile, transpordile, meelelahutusele, toitlustusele ja majutusele ning ilu- ja hügieeniteenustele.

Uudset liikumismärki ja selle rolli ettevõtte brändikommunikatsioonis tutvustab Tallink Silja Line’i brändijuht Annika Lipstal.

Kus täpsemalt Sea Mode'i kaubamärki kasutate?
Sea Mode on meie laevanduskommunikatsiooni keskne element. See väljendab nii meile kui ka meie reisijatele armsaks saanud merel olemise tunnet, kui argimured kaovad horisondi taha ja on võimalus veeta aega koos lähedastega. Oleme seda märki kasutanud näiteks meie brändikampaania reklaamklippides, kodulehel, uudiskirjades ja mujalgi.

Kuidas selline omapärane märk sündis ja mis tähendust see kannab?
Idee sündis koostöös Soome ja Rootsi kolleegidega. Arutlesime laevaga sõitmise üle ja kõrvutasime seda lennureisiga. Aruteludest kumas läbi mõte, et lennureise pigem ei naudita. Laevareis on aga täiesti teistmoodi, see on justkui sihtkoht iseeneses. Meie reisijad naudivad merel olemise aega, kus mõnus reis algab juba pardale astumise hetkest.

Sea Mode

Foto: Tallink Silja Line

Kolleegidega mõtteid vahetades leidsime, et lennukisse minekuga sarnane väljalülitamine ja muust maailmast ära lõikamine toimub ka laevaga reisides. Sealt jõudsimegi Sea Mode’ini – kui lennukisse minnes lülitad sisse lennurežiimi, siis miks mitte häälestada end ümber ka laevale astudes? Sea Mode kannabki endas seda tunnet: muust maailmast välja lülitamine ja merel oleku nautimine.

Kuidas tulite mõttele selline tähis kaubamärgina registreerida ning miks just Euroopa Liidus?  
Tallink Silja Line’i pikaaegne partner loomevara kaitsmisel on olnud patendi- ja kaubamärgibüroo Koitel. Kaasame neid, kui tekib mõte luua uus toode või teenus. Pöördusimegi oma patendivoliniku poole küsimusega, kas ja kuidas on võimalik sellist loomingut kaitsta ja saime soovituse registreerida liikumismärk.

Registreerisime kaubamärgi Euroopa Liidus, sest tegutseme rahvusvaheliselt: lisaks Eestile ka Soomes, Rootsis ja Lätis. Samuti jätab Euroopa Liidus kaubamärgi registreerimine meile avatuks võimaluse võtta märk kasutusele ka teistes liikmesriikides, kus me täna ei tegutse, kuid mis võiksid olla meie huviorbiidis tulevikus.

Peab ka märkima, et Euroopa Liidus kaubamärgi registreerimine annab mõningast rahalist ja ajalist kokkuhoidu võrreldes registreerimisega mitmes riigis eraldi.

Mis kasu kaubamärgi või üldse loomevara kaitsmine teie ettevõttele annab?  
Loomevara kaitstes väldime olukordi, kus tahtlikult või kogemata võetakse turul midagi sarnast kasutusele ja nii eksitatakse tarbijaid. Eks kõik ettevõtted soovivad vältida võimalikku materiaalset ja mainekahju, ükskõik kas nime, logo või domeeninime kaudu.

Inimesed ei reisi meie laevadega vaid selleks, et teisele kaldale jõuda – merereis viib neid lähemale ka teineteisele. Sea Mode’ile lülitumine täidab meie brändilubadust „Kõige mõnusamalt koos“. Kaubamärgi registreerimine on pealtnäha vaid tehniline küsimus, kuid aitab kindlustada, et meie kommunikatsioonis peegelduvad ettevõtte väärtused ja eesmärgid.

Kas registreerite kaubamärgi alati, kui mõne uue toote või teenusega turule tulete?  
Enne uue toote või teenusega turule tulemist kaasame tihti patendivoliniku ja arutame koos, kas on vajadus loomevara kaitsta ning millises ulatuses ja vormis. Meil on patendibürooga pikaaegne koostöö, patendivolinik on hästi kursis meie olemasolevate kaubamärkidega ning oskab tänu sellele pakkuda just meile sobivaid lahendusi.

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga