Fotograatsiline Tiina Villako püüab pildile inimsuhete ilu

Meie kuu kaubamärgi lugude eesmärk on tutvustada toredaid Eesti kaubamärke ja tunnustada ettevõtjaid oma loomevara kaitsmise eest. Pealispinna all on need aga eelkõige lood inimestest, kes on unistanud, end ületanud, midagi ehk ohverdanudki ja teinud kõvasti tööd, et oma eesmärgid ellu viia.

Ka värske kuu kaubamärk on selle taga oleva ettevõtja nägu. Enesekindlus ja „graatsia“ oma tegevusalal ei tulnud üleöö. Just kaubamärgi kaitsmine aitas ettevõtjal mõista, kui palju tööd on ära tehtud ja kui suurt väärtust see tegelikult endas kätkeb.

Esitleme meie oktoobrikuu parimat kaubamärki:

Fotograatsia

Kaubamärk kuulub Graatsia OÜ-le ja kaitse on sellega saadud fotograafiale.

Oma ettevõtjateest ning kaubamärgi sünnist ja kaitsmisest rääkis Patendiametile ettevõtte omanik, perefotograaf Tiina Villako.

Ettevõtluseni jõudsin masu ajal 2008. aastal, kui lõpetasin ülikooli tõlke erialal. Juhtumisi vajas sõber beebiportaali käivitamisel abi nii tõlkeartiklite kui fotodega ja sain lisaks tõlkimisele panna end proovile ka pildistamises. Ettevõtlus sai sisse suurema hoo, kui pärast firma registreerimist tegin cherry.ee-s kampaania, kus müüsin umbes seitsesada vautšerit. Sisuliselt oli kalender järgmiseks kaheks aastaks täis. Sain sealt nii palju kogemusi ja kliente, kes on ka aastaid hiljem mind uuesti üles leidnud.

Ettevõtjaks olemise kõige suurem võlu on vabadus planeerida ja otsustada ise oma aja üle. Sama mündi teine pool ja vaieldamatult keerulisim osa on tööaja ühildamine ja tasakaalustamine pereeluga.

Tiina Villako

Fotograatsia nimi sündis mõttevälgatusena minu hea sõbra peas, kui koos mulle esimest kodulehte tegime ja domeenile nime otsisime. Mänguline keelekasutus on mulle alati meeldinud, seetõttu kõnetas nimi mind kohe.

Mänguline keelekasutus on mulle alati meeldinud, seetõttu kõnetas see nimi mind kohe.

Aastaid tundsin, et tegelikult ma ju seda asja piisavalt ei oska ja pole ma mingi päris fotograaf. Nüüdseks on aastatega kasvanud ka enesekindlus ja arusaam, et perfektsionism perepiltidel on teisejärguline – esmatähtsad on ikkagi inimesed ja nendevahelised suhted.

Fotograatsia tähendabki minu kui perefotograafi jaoks ehedust ja ilu, mis on heades inimsuhetes. Samuti on see oskus panna pildistatav end kaamera ees pingevabalt tundma. Siis on tegelikult iga inimene fotogeeniline.

Ma ei olnud senimaani kordagi kaubamärgi kaitsmisele mõelnud, sest miks peaks keegi tahtma võõrast nime kasutada? Kuni möödunud suvel kasutas üks teine fotograaf Fotograatsia nime oma piltide all. Siis jõudis mulle kohale, et igaüks võib seda sõna vabalt ja enda äranägemise järgi kasutada.

Kaubamärgi registreerimisele polnud ma kunagi varem mõelnud, kuni üks teine fotograaf mu nime enda piltide juures kasutas.

Kaubamärgi registreerimine andis põhjuse hetkeks endale otsa vaadata ja mõista, kui palju tööd on tehtud ja kui väärtuslik see mulle tegelikult on.

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga