Jõulukuu parim kaubamärk HUIK! kannab noorte lauluhääled inimeste kõrvu
Midagi helendab, helgib ja tuikab
kaugete kinkude takka,
kaugete metsade takka
midagi kutsub ja hüüab ja huikab...*
Neis ridades huikab luuletajale kevad, ent seekordses pühadehõngulises kaubamärgiloos huikavad lugejaile vastu hoopis ühe noortekollektiivi helisevad lauluhääled.
Esitleme meie detsembrikuu parimat kaubamärki:
Kaubamärk kuulub segakoorile HUIK! ning kaitse on tähisega saadud muusikasalvestistele, kontsertidele ja muusika esitamisele. Sõna HUIK! seostub esmapilgul huikamisega, kuid on tegelikult hoopis akronüüm, mis sündinud lause „hääled ulatuvad inimeste kõrvu” esitähtedest. Akronüüm ehk sõnade algustähtede kombineerimine ongi üks viise kaubamärke luua. Sagedasti lühendatakse sel moel näiteks nii ürituste, festivalide, kui ka liitude, seltside ja rühmituste nimesid.
Kaubamärgist HUIK!, selle sünnist ja kaitsmisest ning särtsaka noortekoori tegemistest kõneleb koorivanem Kärt Ilja.
Segakoor HUIK! koondab 40 laulusõpra Tallinnast ja Tartust. Koori moodustasid 2009. aastal Vanalinna Hariduskolleegiumi vilistlased, kes laulsid kooli kammerkooris ja soovisid pärast kooli lõpetamist ühist musitseerimist jätkata. Oluline roll oli ka noorel ambitsioonikal dirigendil Kaspar Männil, kes esimesed üheksa hooaega koori vedas. Praegu on meie peadirigent särtsakas Ode Pürg (alloleval pildil), kelle positiivne energia toob rõõmu nii proovisaalis kui kontserdilaval.
Nagu Eestis kombeks, oleme hobikoor, kuid aastate jooksul on meie ridades ikka ja jälle olnud ka muusikaakadeemia tudengeid. Enamik lauljaid tegeleb aga igapäevaelus hoopis millegi muuga, olgu selleks IT-arendus, majandusteadus, kommunikatsioon, meditsiin või juura.
Meie tegevused koorina on ääretult mitmekülgsed. Oleme tellinud ja esitanud päris uut muusikat noortelt Eesti heliloojatelt, kuid laulnud ka klassikalisi suurvorme, nagu Beethoveni 9. sümfoonia või Mendelssohni „Ülistuslaul”. Oleme laulnud väikestes Eestimaa kirikutes ja Estonia kontserdisaalis, külastanud kohti Obinitsast Emmasteni. Konkursinärviga oleme võidelnud Itaalias, Austrias, Iirimaal, Lätis ja loomulikult Eestis. Oleme laulnud koos NOËP-iga, esinenud riigikogus, Tallinn Music Weekil ja aasta kõige olulisemal kontserdil 24. veebruaril.
Koori nime küsimus tõusis päevakorda siis, kui ees seisis meie esimene esinemine. Toimus hääletus, kus teiste seas olid variantidena laual ARM ja Ladina Kvartali Hääled. Võitis aga HUIK!, mis on tegelikult akronüüm sõnadest „hääled ulatuvad inimeste kõrvu”. Oleme ka alati tervitanud seoseid sõnaga huikama, mida teeme sageli kontsertide lõpus või eduka konkursi järel.
Neljateist hooaja jooksul oleme end kindlalt Eesti koorimaastikule kinnitanud. Sel aastal pidime aga tõdema, et on teisi muusikavaldkondi, kus me ilmselt veel nii tuntud ei ole. Siin tuligi kasuks asjaolu, et kooris HUIK! on niivõrd paljude elualade esindajaid. Saime lauljatelt head nõu oma nimi lõpuks ametlikult registreerida, et see seostuks ikka ja alati just selle segakooriga, mis 2009. aastal Tallinna vanalinnas sündis.
Kuna oleme alatihti hädas, et meie nime ei kirjutata õigesti – küll ei ole läbivat suurtähte, küll ei ole hüüumärki – siis loodetavasti saame ka sellest murest kaubamärgi registreerimisega vähehaaval lahti.
Kindlasti võiksid teisedki koorid mõelda sellele, et nende nimi jääks ikka päriseks neile. Seetõttu julgustame kollektiive oma nime kaubamärgina registreerima. Nii saab tulevikus vältida ebameeldivaid üllatusi.
*autor Villem Grünthal-Ridala
Fotod tekstis: segakoor HUIK!
Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.
Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!
Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO).