Kutsume osalema: tule löö kaasa loomevarapäeva lõbusates ja harivates tegevustes!
Intellektuaalomandi- ehk eestikeelse nimega loomevarapäeva hakati Maailma Intellektuaalomandi Organisatsiooni ehk WIPO eestvõttel tähistama aastal 2000. Liikmesriigid otsustasid selle päeva äramärkimisega "kivisse raiuda" WIPO konventsiooni jõustumise kuupäeva - 26. aprilli. Konventsioon jõustus nimelt 1970. aasta 26. aprillil.
Eesti on algusest peale tähistamisel kaasa löönud, korraldades päevale eelneval ja järgneval ajal eri sündmusi, mis juhivad avalikkuse tähelepanu loomingu kaitsmise vajalikkusele.
Sel aastal on ülemaailmse loomevarapäeva teema jätkusuutlikkus, meie ühise tuleviku ehitamine säästlikult ja leidlikult. Eestiski on mitmeid jätkusuutlikke ja nutikaid ettevõtteid, kel loomevara hästi kaitstud, näiteks Reet Aus, Myceen, Ringo Eco, ÄIO, Ready Player Me, Mää, Hoog, nutikad tekstiilid, elektrirattad ja -tõuksid ning veel palju-palju muud.
Kutsume sind osalema Patendiameti loomevarapäeva tegevustes:
- mängi lõbusat kaubamärgimängu, kus saad ära arvata tuntud kodumaised kaubamärke ja võid võita auhindu!
- kuula tasuta vebinari, kust saad praktilisi näpunäiteid oma loomevara kaitseks.
Tähistame seekordset loomevarapäeva kahe suurema ettevõtmisega:
25. aprillil toimub veebiseminar „Intellektuaalomand – relv sinu brändi ja toodete kopeerimist vastu“. Oma kogemusi ja näpunäiteid jagavad advokaadibüroo COBALT patendivolinik Anna Kosar ja Bikeep tegevjuht Kristjan Lind.
Seminaril saab teada:
- millist loomevara võib sinu ettevõttes olla ja mis eeliseid selle kaitsmine su ärile annab;
- millal on õige aeg oma brändi ja tooteid kaitsta ning millest alustada;
- millised on põhitõed brändi ja toodete kaitsmisel eri sihtturgudel;
- kuidas maandada riske ja vältida vigu;
- millist rolli mängib intellektuaalomand ühe Eesti ettevõtte äristrateegias.
Seminar toimub Teamsis ja on tasuta, kuid vajalik on eelregistreerumine.
Kaubamärgiviktoriin „Kui hästi tunned Eesti brände?“. Meie kodulehel on käimas interaktiivne Eesti kaubamärkide äraarvamise mäng.
Mängus palume sul ära arvata 16 tuntud kodumaise brändi nimed. Lisaks mängurõõmu pakkumisele soovime rõhutada, kui suur mõju on kaubamärgil ettevõtte maine kujunemises ja et oma kaubamärgiõiguste kaitsmine loeb. Kõikide vastajate vahel lähevad loosi põnevad auhinnad!
Loomevara alla liigitub kogu inimese loometegevuse käigus tekkinud vaimne vara: autoriõigus, kaubamärgid, disainid ja patendid.
Väike meeldetuletus ka – mis on üldse loomevara? Loomevara alla liigitub kõik inimese loomingulise tegevuse käigus tekkinud vaimne vara: autoriõigus, mis tekib iga teose loomisega automaatselt, aga ka tööstusomandiõigus, mis hõlmab kaubamärke, disainilahendusi, patente.
Kaubamärk on toote-teenuse või ettevõtte nimi või logo. Kaubamärki on vaja selleks, et aidata inimestel sinu kaup või teenus teiste samasuguste seast üles leida. Kui plaanid oma toodet või teenust turustama hakata, ongi seda ilma kaubamärgita sisuliselt võimatu teha. Seetõttu vajab see kindlasti kaitset konkurentide eest. Kaubamärgi kaitsmiseks on mitmeid eri võimalusi, loe nendest siit.
Disainilahendus on toote ruumiline või tasapinnaline väliskujundus, nt vorm, muster, värvilahendus, veebilehe kujundus, logo jne. Disainilahenduste kaitsmiseks on mitmeid eri võimalusi, loe nendest siit.
Patendi või kasuliku mudeliga saab kaitsta leiutisi. Leiutis on tehnilise probleemi uus lahendus. Leiutis saab olla ka olemasoleva seadme või muu toote kasutus uuel otstarbel või olemasoleva meetodi kasutus uuel eesmärgil. Leiutise kaitsmiseks on mitmeid eri võimalusi, loe nendest siit.
Kui sa ei tea täpselt, mis liiki loomevara su ettevõttel olla võib, siis oleme Patendiametis loonud lihtsa tööriista: tee test läbi ja saa edasisi juhiseid tegutsemiseks siin.
Märka ja leia üles oma loomevara ning taotle sellele kaitset.
Inspireerivat loomevarapäeva ja -nädalat!