Kuu kaubamärk „Aeg ubasteks hetkedeks” toetab farmereid ja pakub kohvisõpradele naudinguhetki

On rõõm teatada, et jätkame eriliste kaubamärgilugude jutustamist ka alanud aastal! Kahel aastal kuu kaubamärgi tiitli pälvinud ettevõtjad on andnud meile sooja tagasisidet – selline märkamine on neile oluline. Miks? Kaubamärgiloo jagamine on hea viis oma brändi väärtusi ja hingeelu tarbijani viia. Ühtlasi innustab see teisi ettevõtlikke inimesi oma loomevara väärtustama ja kaitsma.

Innustav on kahtlemata ka 2024. aasta esimene kuu kaubamärk – mis saaks olla veel inspireerivam kui tass kuuma kohvi? Mõnusate kohvihetkede kõrval jutustab seekordne kuu kaubamärk aga ka loodussäästlikkuse ja kohvifarmerite olulist lugu.

Esitleme meie jaanuarikuu parimat kaubamärki:

Aeg ubasteks hetkedeks

Kaubamärk kuulub ettevõttele Coffee People OÜ ja kaitse on tähisega saadud kohvile, kohvi röstimisele ja müügile, kohvi röstimise koolitustele ja toitlustusteenustele.

Millega Coffee People tegeleb, miks oma slogan kaubamärgina kaitsti ja mis need „ubased hetked” ikkagi on, räägivad Patendiametile ettevõtte tegevjuht Annar Alas ja reklaamiagentuuri Division copywriter Marten Liivik.

Annar Alase sõnul alustati enda röstitud kohvi müügiga 2007. aastal Gourmet Coffee nime all. 2010 viidi röstla üle vastavatud Gourmet Coffee kohvikusse, mille tagumine saal siiani röstla nime kannab. 2014. aastal hakkasid röstlast tulnud kohvid kandma Coffee People'i nime ja röstimine koliti Mõigu tehnoparki, kus ettevõte praegugi asub. Tegu on Eesti ühe vanima erikohvi röstikojaga.

kohviröstla       kohvi röstimine

Coffee People peab oluliseks farmerite tegevust ja neile pakutavat õiglast hinda. 

„Meie eesmärk on tuua farmer esile igal võimalikul moel. Suurte brändide puhul on ärisaladus, milliste farmide toodangust kohv koosneb. Meie jaoks ei ole see mitte saladus, vaid müügiargument,” võtab Alas kokku Coffee People’i tegevuse tuuma.

Ostame kohvi otse, et maksta farmerile rohkem raha. Iga paki peal on tootja lugu – enamikku farme oleme ise külastanud ja oleme kvaliteedis kokku leppinud. Meie tegevuse tulemusena ei ole kohv enam anonüümne,” lisab Alas. Ta toob välja, et Coffee People on saanud nii oma brändingu kui ka kestliku lähenemise eest hulga rahvusvahelisi tunnustusi.

Me ei taha, et keegi teine kaitseks ära samasuguse lause ja keelaks meil seda kasutada!

Hüüdlause „Aeg ubasteks hetkedeks” sündis ühe kampaania tarbeks koostöös reklaamiagentuuriga Division. Praegu on see kasutusel bränditud autodel ja sisuturunduses, aga Alas kinnitab, et varsti näeb seda nende kõikidel jaepakenditel.

Lause otsustati kaubamärgina registreerida, sest see tundus hea ja originaalne. „Me ei taha, et keegi teine kaitseks samasuguse lause ära ja siis keelaks meil seda kasutada,” põhjendab Alas, miks kaubamärgitaotlus sisse anti.

Mis sõnumit kannab „Aeg ubasteks hetkedeks”?

Marten Liivik, Divisioni copywriter, selgitab reklaamlauseni jõudmise tagamaid: „Teadsime, et Coffee Peole on kodumaine röstikoda, mis töötleb loodussõbralikult kvaliteetseid kohviube, mis tulevad otse kohvitootjatelt. Need oad jõuavad maailma eri paikadest kõigi kohvisõpradeni – tuleb ainult astuda Coffee People’isse, et nende erilisi nüansse nautida.

Võtsime seisukoha, et Coffee People’i kohvi nautimine tähendab aja maha võtmist, hubast hetke, sest nüansirikastest ubadest valminud kohv on seda väärt.”  

"Kontrollisin Patendiameti andmebaasidest järele, ega keegi teine seda lauset ei kasuta. Ei kasutanud!

Kuna Coffee People’i visuaalne keel on tugev ja silmapaistev, sooviti saavutada sama ka tekstiga. „Sõnum keerles algusest peale „hubaste hetkede” ümber. Seejärel jõudsime hüüdlauseni „Aeg hubasteks hetkedeks”, kuni paar päeva enne kohtumist aurustus „hubaste” eest h-täht.

Kontrollisin ka Patendiameti andmebaasidest järele, ega seda lauset keegi teine ei kasuta. Ei kasutanud! Ka Google’i avarustest ei leidnud. Sellest väikesest sõnamängulisest taandamisest piisas,” meenutab Liivak.

*Fotod: Coffee People OÜ

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga