Kuu kaubamärk MÖKU toob kokku inimesed, kes iseennast liiga tõsiselt ei võta

Aeg-ajalt on teiste riikide loomevaraametitest ja mujaltki uuritud, kuidas täpselt meil kuu kaubamärgi valimine käib. Vastame siis, et tiitlile kandideerivad värskelt registreeritud märgid, mis on keelemängulised, kaunikõlalised, nutikad või muul moel sõnaliselt või visuaalselt eriti silmapaistvad. Ilmselt ei rahuldaks küsijaid vastus, et peab lihtsalt üks äge märk olema, mis kõigile meeldib.

Selle kuu parimat kaubamärki ei oskaks küll aga teisiti iseloomustada kui – nii äge! Vahel sellest tõepoolest piisabki.    

Esitleme meie juunikuu parimat kaubamärki: 

Möku

Tegu on Euroopa Liidu kaubamärgiga, mis kuulub ettevõttele Möku OÜ ja on kaitse saanud õllele ja alkovabadele jookidele, müügile, reklaamile, haridusele, meelelahutusele ja toitlustusteenustele. Möku nime kannab Tartus, Tallinnas ja Riias tegutsev populaarne baar.

Sellest, kuidas ja miks sellise toreda nimega ettevõtmine sündis ja et Möku pole tegelikult mingi möku, vaid jõudnud juba ka väljapoole Eestit laieneda, räägib Patendiametile ettevõtte üks omanikke Kaarel Jõudvald.

Meile meeldib mõelda, et Möku pole lihtsalt baar, vaid kooskäimise ja kokkutulemise koht, kus isegi kõige suuremad introverdid endale vestluskaaslasi leiavad ja kus igast õhtust hargneb mõni ettenägematu seiklus või mälestus. Möku on nagu üks suur ühine elutuba keset linna. Sinna ei pea linnariietega tulema ning seal võib end vabalt ja mugavalt tunda.

möku

Esimese Möku avasime 2009. aastal Tartus. See oli umbes sama suur kui ühe keskmise paneelmaja elutuba. Istumiskohti ja ruumi oli vähe, mistõttu külastajad pidid tihedalt õlg õla kõrval seisma. See aga toetas meie kontseptsiooni – panna tagasihoidlikud eestlased omavahel suhtlema.

Möku nime taga on idee kohast, kus inimesed (ja me ise) end liiga tõsiselt ei võtaks ehk suudaks iseenda ja oma mökususe üle nalja visata.

Nimi sündis ühise ajurünnaku käigus. Laual oli igasugu veidraid ja vähem veidraid nimesid. Päris kaua oli topis nimi Bordello, aga see tundus lõpuks ikkagi liiga raju. Mingil hetkel hakkas üks Möku asutajatest, Lauri Kinkar, sõnaraamatut lappama ja tema pilk peatus „mökul“. Nii jäigi. Kogu meie kontseptsioon kujunes hiljem nime ümber. 

Muide, kui keegi tunneb, et baari nimi käib kuidagi tema ego pihta ja seepärast meie külastamisest loobub, on kõik õigesti läinud!

möku   

Kaubamärgi kaitsmise mõte on meil ka varem peast läbi käinud, aga viimase tõuke andis vist siiski meie järjest reaalsemaks muutuv mõte laienemisest Riiga. Unistused ja maailmavallutuse plaanid on meil suured ja tundus viimane aeg kaubamärk ka juriidiliselt ära kinnitada. Sellel teekonnal aitas meid patendibüroo Käosaar.

möku

Riiga laienemine võttis ideest kuni avamiseni täpselt aasta. Nüüd, kui selline äge välismaa kogemus käes, võib öelda, et saime sellest enesekindlust ja inspiratsiooni ka edaspidi välismaa Mökude mõtetega flirtida.

Meie kogemus näitab, et pisut veider nimi pigem tõmbab külastajaid ligi ja annab võimaluse vestlust arendada. Näiteks on ö-täht paljudele võõras ja selle õigesti hääldama õpetamine omamoodi ice-breaker.

*fotod: Möku OÜ

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga