Kuu kaubamärk RAUATALTSUTAJAD paneb Eesti oskustöömeistrid teleekraanil särama

Kui oluline on telesaate puhul selle pealkiri? Meie värskest kuu kaubamärgi loost saame teada, et märgi omanikel kulus oma telesaate pealkirjani jõudmiseks mitu aastat. Tegu on ju loometeosega, millele nime mõtlemine on ettevõtjate sõnul tavapärasest suurem väljakutse.

Samavõrd oluline on nime ka kaitsta. Seda eriti meediamaastikul, kus võib tekkida segadus, kas saatenimi peaks kuuluma tootjale või kanalile. Pealkirju kaitseb küll ka autoriõigus, kuid registreeritud kaubamärk pakub selgemat õiguskaitset, samuti kindlustunnet kaubanduslikus kasutuses ja vaidluste lahendamisel.

Esitleme maikuu parimat kaubamärki:

rauataltsutajad

Tähis kuulub ettevõttele Alpi Film OÜ ja on kaitse saanud raadio- ja telesaadetele ning kirjastamisteenustele. Seda jõulist nime kannabki Alpi Filmi produtseeritud tõsieluline saatesari, kus teleekraanil pannakse üksteisega mõõtu võtma Eesti parimad keevitajad.

Alpi Filmi omanikud ja saate produtsendid Piret ja Alar Müürisepp kõnelesid „Rauataltsutajate" sünnist ning selgitasid, miks otsustasid oma saate pealkirjale kaubamärgikaitset taotleda.

Piret Müürisepp

Piret Müürisepp. Foto: Alpi Film OÜ

Kuidas tekkis idee panna keevitajad omavahel teleekraanil võistlema?

„Rauataltsutajate" saade küpses pikalt. Idee tuua teleekraanile ja peavoolumeediasse oskustöötajad ja tööstussektor on meil olnud väga ammu. Tahtsime tähelepanu juhtida ka masinatööstussektorile ja näidata, mida üldse Eestis tehakse. Vähesed teavad, et Eestis toodetakse näiteks taaraautomaate, isegi jalgpallistaadioni konstruktsioone, uhkeid laevu-sildu, maailmakuulsaid kännupuure ja sadu muid väga olulisi asju, mis meid igapäevaselt ümbritsevad.

Idee tuua oskustöötajad ja tööstussektor peavoolumeediasse on meil olnud väga ammu.

Keevitaja roll tööstuses on oluline ning nõuab suurt täpsust ja meisterlikkust. Tasub vaid mõelda, mis juhtub, kui keevitaja on eksinud näiteks gaasitrassi valmistamisel.

Rauataltsutajad

Foto: Alpi Film OÜ

Igatahes ETV nägi saates potentsiaali ja esimene hooaeg läks möödunud aastal eetrisse.  Praegu toodame juba teist hooaega.

Kui oluline on ühe saate puhul selle pealkiri ja kuidas sündis „Rauataltsutajate" nimi?

Pealkiri peab olema ilus ja meeldejääv ning see on saadete puhul väga oluline. Tihtipeale võtab hea ja õige nime otsimine ja paika loksutamine kõvasti aega. Kuna tegu on loometeosega, on siin eriti oluline sõnamäng, keeleline kõla ning ka sisu ja sõna kokkulangevus. See on hoopis midagi muud kui panna nime näiteks tehasele või osaühingule.

Kuna tegu on loometeosega, on siin eriti oluline sõnamäng, keeleline kõla ning sisu ja sõna kokkulangevus.

Nii ka selle saate puhul – nime otsimine kestis pikalt. Kaalusime mitmeid variante, näiteks „Rauamehed“ ja „Sädemed“, aga need ei jäänud kuidagi kõlama. „Rauataltsutajate“ nime pakkus välja saate ideeprotsessis osalenud toimetaja ja see hakkas kohe kõigile meeldima. Alguses olime siiski natuke skeptilised, et kas see isegi liiga ilus või poeetiline ei ole! Aga nimi on hästi vastu võetud ja oleme saanud positiivset tagasisidet.

Muuseas, vanas eesti keeles kutsuti ka seppasid rauataltsutajateks.

Mis kannustas teid „Rauataltsutajaid“ kaubamärgina kaitsma?

Kaubamärgi registreerisime kohe, kui oli selge, et saade on elujõuline ja tuleb teine hooaeg.

Eelmise hooaja võitja

„Rauataltsutajate" esimese hooaja võitja Tenno Tigane. Foto: Alpi Film OÜ

Registreerimine on meie meelest alati väga vajalik, kui tegu on pikaajaliselt eetris oleva saatesarja või meie enda välja töötatud formaadiga.

Oleme näinud telemaastikul olukordi, kus tootjate ja kanali vahel on tekkinud lahkhelid, mille tagajärjel on tootja jäänud oma kaubamärgist ilma. Kuna „Rauataltsutajad“ on väärtuslik toode, mille väljatöötamisel on osalenud paljud inimesed väga pikka aega, on selle kaitsmine oluline ja ka loogiline.

Oma kaubamärk tuleks registreerida ka selleks, et kellelgi teisel ei tekiks pahatahtlikku soovi seda enda nimele registreerida.

Nagu igas valdkonnas, tuleks oma kaubamärk registreerida ka selleks, et kellelgi teisel ei tekiks pahatahtlikku soovi seda enda nimele registreerida.

„Rauataltsutajad“ on tugev kaubamärk, mis annaks hea võimaluse ka muudesse valdkondadesse laieneda …

Oleme koos saate kohtunike Sandra Kliimanni, Karl Laasiku ja Toomas Rehaga mõelnud küll, et nimekasutust võiks laiendada ka keevitusvaldkonna inimeste harimisel ning täiendõppevõimaluste loomisel.

Meie saate vastu on muuseas huvi tuntud ka välismaal, Soomes, Austrias ja Saksamaal. Võib-olla jõuab kunagi sealgi taoline saade teleekraanile.

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga