Lääne-Harjus minevikku taga ei õhata: valla kaubamärk #harjuära kutsub uuega kaasa minema

Avalik sektor on muutumas aktiivseks teenusepakkujaks ja ka siin vajatakse üha enam originaalset brändingut, nii nagu erasektoriski. Seetõttu ongi suur rõõm tunnustada kuu parima kaubamärgi tiitliga juba teist tarmukat Eestimaa valda!

Lääne-Harju valla kommunikatsioonijuht Kadri Kauksi ütleb, et oma kaubamärk on valla jaoks tõhus turundusrelv, mis aitab eristuda. Eriline meie värske kuu kaubamärk tõesti ka on: tegu on teemaviite ehk hashtag’iga. Jah, teemaviidet saab kaubamärgina kaitsta, kuigi selliseid märke on (praegu veel!) napilt. Seega, kui mõni hashtag on oluline osa sinu brändist, siis tasub eristuda ja see kaubamärgina ära kaitsta.

Esitleme aprillikuu parimat kaubamärki:

#harjuära kaubamärk

Tähis kuulub Lääne-Harju vallale ning kaitse on sellega saadud trükistele, rõivastele, reklaamile, turundusele, ärijuhtimisele, meelelahutusele, spordile ja kultuuriteenustele.

Kadri Kauksi räägib, et vajadus oma tunnuslause järele sündis mõned aastad tagasi, kui haldusreformiga ühendati mitu piirkonda üheks Lääne-Harju vallaks. Soov oli, et vallal oleks oma tunnuslause, mis toetaks ühtsust ühinenud piirkondade vahel ja võimaldaks ennast lõbusamalt identifitseerida. Selle leidmiseks korraldati avalik konkurss.

„Meie elanikud pakkusid kõiksugu vingeid lauseid, kuid #harjuära oli see kõige-kõigem. Esiteks oli selle sõnum just see, mida tollal vajasime – harjuda uue olukorraga, selmet õhata taga möödunut. Teiseks viitab see Harjumaale, mille osa me ju oleme. Ja kolmandaks on selle sõnum universaalne – harjumist nõudvaid olukordi tuleb ette pidevalt ja meile see sobib.

Olemegi sellised, kes lähevad uuendustega kaasa ja püüavad neist parimat võtta. Õhutame oma elanikke sedasama tegema!” avab Kauksi tunnuslause valiku tagamaid.

harjuära kaubamärk    Lääne-Harju vallavanem

Esialgu oli #harjuära kasutusel valla sotsiaalmeedias ja reklaammaterjalides, kuid nüüd on see Kauksi sõnul laienenud ka asutuse toodetele: „Toon näite: meil, nagu paljudel teistel asutustel, on pusad, mida kanname nii valda eri üritustel esindades kui ka vabal ajal.” Nüüd on need valla signatuurpusad, mida kingitakse ka oma partneritele. Peagi on tootevalikusse lisandumas ka uusi asju.

Küsimusele, miks üks riigiasutus vajab oma kaubamärke ja peaks neid ka kaitsma, vastab Kauksi: „Oma kaubamärk annab võimaluse teistest eristuda ning on ühtlasi suurepärane turundusrelv. Oleme #harjuära tunnuslauset paar aastat usinalt kasutanud ja meid seostatakse sellega üha enam. Kui keegi teine hakkaks sama kasutama – ja tegelikult on mõni selline juhtum ka olnud –, võiks see mõjuda eksitavalt.“

Just sel põhjusel otsustatigi tähis Patendiametis kaubamärgina registreerida.

Teemaviite registreerimise osas tehti põhjalikku eeltööd ja uuriti selle kaitsmise võimalikkust. „Õnneks kõik laabus,” kiidab Kauksi kaubamärgi registreerimise kiiret kulgu. 

*Fotod: Lääne-Harju valla kogu.

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga