Märtsikuu parima kaubamärgi HOOG omanikud: oma kaubamärgi kaitsmine kinkis meile sügava une!

Emadepäev on küll alles saabumas, ent emade tarkusest on põhjust rääkida ka selle kuu kaubamärgiloos.

Kui Holger Ollema ja Drevor Andris Rudnevs 2022. aastal Raplas elektritõukerataste renditeenusega alustasid, otsisid nad sellele mugavust ja kiirust sümboliseerivat lihtsat nime. Variante oli laual mitmeid, aga ükski ei tundunud peegeldavat nende ambitsioonikat ärivisiooni. Sõnaotsinguile tegi lõpu Drevori ema, kes pakkus välja nutika eestikeelse sõna, mille noored ettevõtjad kohe heaks kiitsid. Nüüd on see värskelt kaubamärgina kaitstud ja esinduslikuks täienduseks Eesti ettevõtjate Euroopa Liidu kaubamärgivaramule.

Esitleme meie märtsikuu parimat kaubamärki:

Hoog kaubamärk

Tegu on Euroopa Liidu kaubamärgiga, mis on kaitse saanud elektrisõidukitele, tarkvarale, transpordile ja liiklusohutusega seotud teenustele.

Ettevõtte ja selle nime sünnilugu jagas meiega Holger Ollema, kes selgitas ka, miks HOOG otsustati kaubamärgina kaitsta ja seda just Euroopa Liidus.

Hoog Mobility põhitegevus on algusest peale olnud elektritõukerataste rent. Teenust oleme seni pakkunud Eesti väikelinnades ja asulates. Lisaks lansseerisime hiljuti Raplas äpitakso teenuse ning peagi on lisandumas Hoog Delivery, mis võimaldab kohalikel sooja toitu koju tellida. Töös on veel mitu põnevat teenust, millega selle aasta jooksul välja tuleme – esmakordselt ka suurlinnades.

HOOG

Tegevust alustades nuputasime, kuidas saaks lühikese sõnaga anda edasi tunnet, mille tekitab äpi kaudu ühe mugava ja elu lihtsamaks muutva teenuse kasutamine. Mäletan, et variante oli mitmeid. Pikalt olime näiteks kindlad, et „Täkk“ on tõukerataste puhul just see õige kaubamärk. Nii hobune kui tõukeratas seostuvad mõlemad liikumise ja transpordiga, samuti tekib sõna „täkk“ puhul seos elektriga, kuna akude laadimisel kasutatakse väljendit „täkku andma“. 

Nuputasime, kuidas saaks lühikese sõnaga edasi anda tunnet, mille tekitab äpi kaudu ühe mugava teenuse kasutamine.

Jõudsime aga arusaamale, et kuna meie teenuste visioon on laiem kui vaid tõukerattad, siis peaksime leidma sõna, mis ei piiritle meie tegevust nii kitsalt. Mugavust ja kiirust sümboliseeriva lihtsa sõna otsingul pakkus Drevori ema välja sõna HOOG, mille kohe omaks võtsime. 

HOOG delivery

Uurisime ka, ega sellist sõna juba turul ei kasutata. Leidsime, et sõnaga on paar ettevõtet end küll sidunud, kuid kuna tegevusalad ei kattunud, ei tundunud need takistuseks olevat. 

Tahtsime kohe kindlustada, et keegi teine sama nime all tegutsema ei hakkaks.

Kiirelt kasvava ettevõttena on meie ambitsioonid suured ja usume: riigipiirid meie tegevust kammitsema ei jää! Oleme loomas omapärast superrakendust, mis võimaldab tarbida laia teenusevalikut ühest kohast. Kuigi meie tegevus on veel lapsekingades, tahtsime kohe kindlustada, et keegi teine sama nime alt tegutsema ei hakkaks.

Lisaks kartsime, et kui kaitseme oma kaubamärgi vaid Eestis, võib keegi näha rahateenimise võimalust ning püüda Euroopa Liidu sama kaubamärki meile n-ö tagasi müüa. 

Kaubamärk on iga ettevõtte üks olulisemaid varasid, mis annab edasi arusaama sellest, millega ettevõte tegeleb ja kellele selle tooted-teenused suunatud on. Suurim kasu, mis kaubamärgi kaitsmisest sünnib, on kindlustunne ja sügav uni. See on teadmine, et bränd on kaitstud ja keegi kolmas ei saa seda kuritarvitada. 

Soovime noorele ettevõttele hoogsat lendu!

*Fotod: Hoog Mobility OÜ

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

 

 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga