Maikuu parim kaubamärk BOLT annab linnad inimestele tagasi

Kaubamärgi rolli äris võib mõtestada mitmeti. Kõige lihtsam on mõelda kaubamärgist kui sinu ettevõtte praktilisest, ent unikaalsest tööriistast. Just kaubamärk on see, mille kaudu tarbija ettevõtte võtmesõnumite ja -väärtustega suhtleb ja suhestub. Hästi näitlikustab seda olukord, kus avalikkus mõne kaubamärgi muutmisele või uuendamisele väga jõuliselt reageerib. Samuti loob ühes valdkonnas tuntuks saanud märk soodsa pinnase teistesse turuniššidesse sisenemiseks, sest nime maine käib ettevõttest ees ja teeb nii laienemisel sinu eest pool tööd ära. Nii brändiuuenduse kui ka mainehüvega on kokku puutunud meie selle kuu silmapaistvaimaks valitud kaubamärk.

Esitleme maikuu parimat kaubamärki

Bolti kaubamärk

Kaubamärk kuulub ettevõttele Bolt Technology OÜ ja on kaitse saanud paljudele kaupadele ja teenustele (tarkvarad, tõukerattad, toiduained, müügi-, finants- ja kindlustusteenused, sõidukite remont, transport, energiatootmine, haridus, toitlustus, tööjõurent, juriidilised teenused).

Bolti globaalne kommunikatsioonijuht Karin Kase nimetab Bolti superäpiks, mis pakubki samal ajal palju teenuseid – sõiduteenus, tõukerataste ja elektrijalgrataste rent, autorent ja toidu kohaletoimetamine. Boltil on üle 100 miljoni kliendi rohkem kui 45 riigis, peamised turud on Euroopa ja Aafrika. Ettevõtte südameasi on, et linnad ei kuuluks autodele, vaid meile, inimestele.

Bolti tõukeratas

Nimemuutus oli tõsine katsumus

2013. aastal Markus Villigi asutatud ettevõte tegutses esimesed viis aastat Taxify nime all. „Aastal 2019 otsustasime võtta ette brändiuuenduse. Ajendiks see, et firma n-ö kasvas oma nimest välja. Alustasime taksode dispetšerplatvormina ja Taxify nimi viitas kitsalt just sellele. Viie aastaga oli aga ettevõttest saanud transpordiplatvorm, mis rentis lisaks elektrilisi tõukerattaid ning Aafrikas mootorrattaid ja tuktukke,“ selgitab Kase rebrändingu tagamaid. Uute teenuste jaoks oli selgelt vaja uut nime.

Soov oli, et uus nimi sümboliseeriks kiiret ja mugavat liikumist. „Inglise keeles tähendab Bolt välgunoolt ja see peegeldas ideaalselt meie tulevikuvisiooni – tulevikus peaks linnas liikumine olema kiire. Lisame ka platvormile pidevalt uusi elektri jõul töötavaid liikumisvõimalusi,“ avab Kase Bolti nime semantikat. Nime leidmiseks korraldati ettevõttesisene konkurss ja lõplik variant sündis ühistööna.

Selleks ajaks oli ettevõte laienenud juba 30 riiki, nii et nimemuutus oli Kase sõnul paras katsumus – ümber oli vaja muuta kogu rakendus, kõik veebilehed ja reklaamid. Samas võeti uus nimi kõigil turgudel tõrgeteta vastu ja selles osas sujus brändiuuendus üle ootuste valutult, meenutab Kase.

Bolti kullerteenus

Tuntud kaubamärgi alt on lihtsam laieneda

Kase sõnul on kaubamärk kahtlemata Bolti üks väärtuslikumaid varasid ja selle registreerimine on ettevõtte jaoks elementaarne hügieen: „Kaubamärgi registreerimine võimaldab meil kontrollida, kes ja kuidas meie kaubamärki kasutab ning takistada selle väärkasutust. Kuna Bolt tegutseb 45 riigis üle maailma, on meie portfellis paljude riikide ja lisaks Euroopa Liidu kaubamärgi registreeringud.“

Ka Eestis on Boltil varasemast mitu kaubamärgiregistreeringut. Registreeringute ajalugu peegeldab seejuures hästi brändi järk-järgulist laienemist eri turuniššidesse. „Oleme paljudel turgudel kogenud, et kui Bolt on mõne teenusega juba turul olemas, on uute toodete turule toomine selles riigis oluliselt lihtsam – inimestele on kaubamärk juba tuttav ja meil on ka kliendibaas rakenduses olemas,“ ei ole Kase sõnul tugeva kaubamärgi tähtsust äritegevuses võimalik ülehinnata.

Fotod: Bolt Technology OÜ

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga