SÜDASUVE PARIM | Jõelähtme valla kaubamärk innustab ka avalikku sektorit oma intellektuaalomandit kaitsma

Kaubamärgist mõeldakse tihti kui millestki, mis seostub üksnes suurettevõtete ja äritegevusega. Tegelikult ei vasta see tõele. Igaüks – olgu selleks suur või väike ettevõte, eraisik, MTÜ, riigiasutus vms –, kes on loonud midagi unikaalset ja soovib kontrolli selle kasutuse üle, võib selle intellektuaalomandina ära kaitsta (ja peakski seda tegema!). Ka avalikus sektoris sünnib uut ja innovatiivset ning kaitsmisväärset sisu leidub sealgi. Sel kuul soovimegi esile tõsta sellist originaalsetest ideedest sündinud kaubamärki, mis aitab ühel Eesti vallal enda tegemisi tõhusamalt turundada ja sel moel oma inimestele lähemale jõuda.

Esitleme juulikuu parimaks valitud Jõelähtme valla kaubamärki

Jõelähtme valla kaubamärk

Kaubamärgiga on kaitse saadud trükistele, rõivastele, jalatsitele, peakatetele, turismiteenustele, kultuuriteenustele, kirjastamisele ning toitlustus- ja majutusteenustele.

Südasuviselt kirju kaubamärgi sünni, kasutuse ja registreerimise tagamaid avab valla kommunikatsioonispetsialist Laura Ruul, kelle püüdsime pildile koos abivallavanema Priit Põldma (vasakul) ja Jõelähtme kultuurikeskuse direktori Ivar Kaldamiga Rebala keskus-muuseumi õuel.

2018. aasta maikuus kuulutas Jõelähtme vallavalitsus välja konkursi, et leida Jõelähtmele logo ja tunnuslause. Soov oli, et logo ja tunnuslauset saaksid nii vald ise kui ka valla ettevõtjad jt kasutada valla turismi- ja kultuuriobjekte tutvustavatel trükistel, suveniiridel, üritustel, esitlustel, messidel, meedias jm. Valla vapi kasutamine on väga piiratud ega sobi sellist turunduslikku rolli täitma.

Konkursile laekus 23 võistlustööd. Peaauhind, 1000 eurot, läks jagamisele kahe võidutöö vahel: ühe autori tööst osutus valituks logo ja teise autori tööst tunnuslause. Võidulogo kavandi autor on Mariin Virolainen ja tunnuslause „Aja lugu elab siin” autor Kaido Leola; logo kujundas Kairit Kalvik. Logo ja tunnuslause esmaesitlus toimus sama aasta oktoobris Tallinna Nukuteatris.

pildil inimesed

Kaido Leola, Mariin Virolainen ja Kairit Kalvik. Foto: Signe Valdmann

Valla logo ja tunnuslause „Aja lugu elab siin“ legend

  • Valla nimi ja tunnuslause on kirjutatud vett imiteeriva voolava fondiga.
  • Nime ja tunnuslause vahel olevad looklevad lained sümboliseerivad jõgesid, Jägala juga ja merd.
  • Lainete kujutamisel on kasutatud Jõelähtme rahvariideseeliku värve ja mustrit. Rahvariided on meie ajalooline pärand, mis iseloomustab geograafilist paikkonda ja näitab meie rahvuslikku identiteeti.
  • Tunnuslause viitab Jõelähtme valla väärikale minevikule, aga ka olevikule ja tulevikule. Ajal on oma lugu jutustada. Jõelähtme on kujunenud põneva ja rikkalike arheoloogiliste ning ajalooliste muististe ja kaitstavate loodusobjektidega piirkonnaks, siinsed põliskülad on säilitanud oma arhailise miljöö ning siin on palju avastamist nii minevikust kui ka tänapäevast.

Nii Jõelähtme logo tervikuna kui ka tunnuslause „Aja lugu elab siin“ on nüüd Patendiametis värskelt registreeritud kaubamärkidena! Vallavalitsus koos allasutustega (kultuuriasutused, koolid, noortekeskused jt) kasutab neid aktiivselt plakatitel, meenetel, kingitustel, üritustel jm. Logo oli kasutusel ka tänavusel noorte laulu- ja tantsupeol – nii lippudel kui ka rühmade siltidel rongkäigus. Kohalikus Rebala keskus-muuseumis (kus pilti tegime) on võimalik koju kaasa osta lisaks piirkonna ajaloost kõnelevatele raamatutele ja käsitööle ka matkamiseks sobilikke tooteid: termospudeleid, torusalle ja vihmakeepe. Kaubamärgi registreerimise idee algataja oli meie arendusnõunik Piia Eller.

Registreerisime logo ja tunnuslause, sest need on lahutamatud osad valla identiteedist ja meie valla ühtsed tunnused. Soovisime, et meil oleks õigus logo ja tunnuslauset kasutada ning et keegi teine seda takistada ega üle võtta ei saaks.

*Päisefoto: EventLab OÜ

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!

Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO). 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga