Tulemas on loomevarapäev!
Igal aastal aprilli lõpus tähistatakse ülemaailmset loomevara- ehk intellektuaalomandipäeva. Maailma Intellektuaalomandi Organisatsiooni (WIPO) liikmesriigid otsustasid hakata selle päevaga ära märkima WIPO asutamise konventsiooni, mis jõustus 1970. aasta 26. aprillil.
Mis on üldse loomevara? Loomevara ehk intellektuaalomandi alla liigitub kõik inimese loomingulise tegevuse käigus tekkinud vaimne vara: nii autoriõigus, mis tekib iga teose loomisega automaatselt, kui ka tööstusomandiõigus, mis hõlmab kaubamärke, disainilahendusi, patente. Millist loomevara sinul või sinu ettevõttel võib olla, saad selgeks teha tehes kiire testi siin.
Oma igapäevategevustes loome kogu aeg midagi uut. Ärgem unustagem, et me kõik oleme autorid, kuigi me seda endale alati ei teadvusta.
Sel aastal 26. aprillil keskendub loomevarapäev universaalsele loomingulise väljenduse vormile – muusikale. Iga muusika aspekt on seotud loomevaraga – alates autoriõigusest, mis tekib muusika loomisega, noodikirja disainist, helikaubamärkidest, filmidest, meelelahutusest ja tehnoloogiast kuni moe, videomängude ja tarbekaupade tootmiseni. See kõik loob võimalusi loomingulisteks sünergiateks ja innovatsiooniks, mis toetavad üldist majanduskasvu. Ülemaailmsel loomevarapäeval tähistame autorite, disainerite, loojate, leiutajate ja ettevõtjate panust, mis toidab innovatsiooni ja inspireerib paremat tulevikku.
Eesti on loomevarapäeva tähistamise algusest 2000. aastal selles mitmesuguste üritustega kaasa löönud, korraldades päevale eelneval ja järgneval ajal eri sündmusi, mis juhivad avalikkuse tähelepanu loomingu kaitsmise vajalikkusele.
Sel aastal saab osaleda viktoriinil ja kahel seminaril.
- Patendiamet korraldab 23. aprillil seminari Kuidas loomevara oma äri heaks tööle panna?
- Patendiameti kaubamärgiviktoriin „Kui hästi tunned Eesti brände?“. Meie kodulehel on käimas interaktiivne Eesti kaubamärkide äraarvamise mäng. Mängus palume sul ära arvata 16 tuntud kodumaise brändi nimed. Lisaks mängurõõmu pakkumisele soovime rõhutada, kui suur mõju on kaubamärgil ettevõtte maine kujunemises ja et oma kaubamärgiõiguste kaitsmine loeb. Kõikide vastajate vahel lähevad loosi põnevad auhinnad!
- Rahvusraamatukogu korraldab 23. aprillil autoriõiguse seminari „Mis loom on KEO?“
Inimene on leidlik ja otsiva vaimuga. Oma igapäevategevustes loome kogu aeg midagi uut. Ärgem unustagem, et me kõik oleme autorid, kuigi me seda endale alati ei teadvusta. Loomevarapäeva eesmärk ongi tõsta teadlikkust sellest ja innustada mõtlema, kuidas saaksime oma loomepotentsiaalist maksimaalselt kasu.