Taavi Eelmaa: kaitsesin oma kaubamärgi, et head plaanid liiva ei jookseks
Meie selle aasta esimeses kuu kaubamärgi loos heidab luuletaja, dramaturg, esineja ja lavastaja Taavi Eelmaa valgust loometöö pragmaatilisemale küljele. Ettevõtjana tegutsev Eelmaa ütleb, et sageli takistavad kunstiinimesi oma loomingu praktilise poole eest hoolt kandmast eelarvamused ja liigne tundelisus. Kui aga vaadata oma tööd kui toodet või teenust, millel on mõõdetav väärtus ja aeg, on sellega tegelikult võimalik oma loomingut hoopis väärindada, leiab Eelmaa.
„Oma kaubamärgi kaitsmine on üks võimalusi, mis aitab kunstnikul keskenduda sellele, mis on tõeliselt oluline: olla spetsialist, kes elatub oma loomingust,“ on kunstnik veendunud.
Esitleme meie jaanuarikuu parimat kaubamärki:
Kaubamärk on kaitse saanud teatrilavastustele, loengutele ja esitlustele. Kaubamärk kuulub Taavi Eelmaa ettevõttele Seljaaju OÜ.
Mis teenuseid sinu ettevõte kaubamärgi OLEMATUD LOOMAD alt pakub?
Koostöös Von Krahli teatri ja visuaalkunstnik Emer Värgiga pakub minu ettevõte selle nime alt omanäolist ja uudse lähenemisega loeng-etendust 5–11-aastastele lastele. OLEMATUD LOOMAD ühendab endas lõbusa loengu, lasteteatri, joonisfilmi, kino, koolitunni ja mänguvahetunni.
Meie jaoks on oluline siduda hariduslik ja mänguline aspekt kaasaegse tehnoloogiaga – on ju teada, et kõige tõhusamalt õpitakse mängides. Emer Värgi tehisintellekti ja visuaalgraafika meisterlik valdamine muudab selle show meeldejäävaks.
Mida OLEMATUD LOOMAD tähendab?
See vihjab loeng-etenduse sisule. Loome reaalajas koos laste ja tehisaruga fantaasialoomi ehk loomi, keda pole olemas. Katsume mõista, mis on sise- ja välismaailm, näitame, kuidas tehisaruga mängida ja õppida saab. Lisaks laulame, joonistame, naljatame ja kuulame muusikat, filosofeerime draakoni ja hamstri erinevast mõjust kultuurile, mediteerime ja õpime uusi sõnu.
Foto: Kristiina Praks
Miks otsustasid selle nime kaubamärgina kaitsta?
Kaubamärgi taotluse esitasin lihtsal põhjusel: näen OLEMATUTEL LOOMADEL suurt arengupotentsiaali ja võimalikke siirdeid teistesse esitusformaatidesse.
Kui kõrge on sinu meelest teadlikkus loomevara kaitsmisest loomeringkondades?
Kaubamärgi kaitsmine jääb loomevaldkonnas tihti laiskuse, kuid ka eelarvamuste taha. Kunstnikul, kirjanikul, poeedil või näitlejal võib olla küllaltki raske näha oma loomingut pragmaatilise nurga alt, toote või teenusena.
Kui aga asja ilma liigse tundelisuseta vaadata, nii et loomingul on arvutatav hind ja töötunnid, siis on kunstnikul bürokraatiat lihtsam seljatada. Ja saadakse olla veelgi täielikumalt see, kes tegelikult ollakse – spetsialist, kes elatub oma loomingust.
Kas kooskõlastasid oma kaubamärgi registreerimise ka Von Krahliga?
Von Krahliga kaubamärgi registreerimisel mingeid erimeelsusi polnud. Loominguline spetsialist, kes endaga hakkama saab ja enda eest seista mõistab, on oodatud igas loomekollektiivis.
Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.
Eelmise kuu kaubamärgilugu loe meie ajaveebist!
Kuu kaubamärgi lood valmivad koostöös Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametiga (EUIPO).