Kaks asja, mida Alev Ström, Mõttetu Mees ja lapsed meile õpetavad

Kolmapäeva hommik maksuametis. Fuajees sagivad võttegrupi liikmed, samas istuvad laua taga Peeter Oja ja Rene Vilbre. Oja on Alev Strömi kulmud ette kleepinud ja juba on õhus kerget koomikat. Laual on laiali esemed, mille otstarve ja olemus jäävad meile tabamatuks – Vilbre selgitab, et need on tollis inimestelt konfiskeeritud. Oja tutvustab väikest rohelist vändaga jubinat kui Katla Vallot ja ähmaselt pähklitange meenutavat eset kui Kurganovi Peigitsat. Ta on neile jaburatele vidinatele video jaoks tõeliselt ägedad kaubamärgid välja mõelnud! Paraku on meil Alev Strömiga teised plaanid …

Möödunud suve hakul filmiti kahe päeva jooksul kolm kaubamärgi- ja disainiteemalist videot, mille peaosalisteks kõikidele Eesti inimestele tuttavad telekangelased Alev Ström, Mõttetu Mees, Kana ja Äärmiselt Lennuka Fantaasiaga Lapsed. Nagu öeldud, toimetas Alev Ström kaubamärkidega, Mõttetu Mees proovis registreerida disainina õhkpatjade ja topeltnokaga kana ja lapsed panime (tervislike) maiustuste kütusel ja Anu Välba supertoredal juhendamisel disainima uudseid tooteid ja neile kaubamärke välja mõtlema. Kõik osalised olid uskumatult terased, tabades meie soove lennult (küll mitte Kana, kes viibis taltsalt puuris) ja kogu protsess oli puhas lust. Lõpuks said kõik sellest siiski ka praktilist kasu – kasutult seisvad jubinad osutusid inimkonnale asendamatuks, mõnigi mudilane sai nakatatud ettevõtluspisikuga ja pärast kana-disaini taotluse esitamist tundus isegi Mõttetu Mees veidi vähem mõttetu. Ja meie kalestunud ametnikuhingedes tärkas lootus, et edaspidi esitatakse registreerimiseks ainult suurepäraseid kaubamärke ja disaine.      

Naer on muidugi terviseks, kuid tegelikult on videote sõnum ise üsna tõsine. Nende kaudu tahame tuua valgusvihku kaks kõige kriitilisemat ja levinumat viga, mida kaubamärgi- ja disainitaotluste esitamisel tehakse ja mis on tegelikult hõlpsalt välditavad. Esiteks, mäletad ägedaid kaubamärke Katla Vallo ja Kurganovi Peigits? Tegelikkuses püütakse sageli kaitsta kaubamärgina aga sõnu või väljendeid, mil puudub samasugune loovus ja mis seetõttu tarbijale meelde ei jää. „Must Kinnas“ või „Muna Hoidja“ ei sobi kaubamärgiks, kui pakudki müüa musti kindaid ja munahoidjaid nagu staarettevõtja Alev. Seda viga on lihtne parandada, kui lased oma tootele-teenusele nime mõeldes fantaasia lendu, nii nagu meie söakad lapsed videos – telefon nimega „EALNEAW“ paistab teiste telefonide seas kahtlemata kohe silma! Teiseks, ei saa eitada, et Mõttetu Mehe Kana oli pilkupüüdva disainiga. Paraku ei teadnud noor disainer, nagu päris elus paljudki tema kolleegid, et oma toote disain tuleks kaitsta ära esimesel võimalusel. Kui kana on juba kauem ringi siblinud, ei aita enam efektne nokk, õhkpadjad ega Mõttetu Mehe kurvad silmad.

Aga pikka targutamist polegi vaja, hästi võtab need mõtted kokku meie videokampaania tunnuslause „OLE LOOV JA ÄRA JÄÄ HILJAKS!“. Nii lihtne see ongi ja hej då!

Esimest videot saad juba meie Youtube'i kanalil vaadata siit. Ja tähelepanu - kohe varsti lisandub uusi, isuäratavaid videoklippe. Püsi lainel!

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga