JÕULUKUU PARIM! | Eesti Vabaõhumuuseumi kaubamärk loob silla eestlaste minevikupärandiga

Aasta on lõppemas ja ongi käes aeg kuulutada välja meie 2022. aasta viimane kuu kaubamärk! Ja see on ka üks pisut teistmoodi märk kui need, mis varasemalt on kuu lemmiku tiitli pälvinud. Kui kuu kaubamärgid on seni olnud kas sõnamärgid või sõnast ja kujutisest koosnevad nn kombineeritud kaubamärgid, siis sel kuul on hea võimalus tutvustada üksnes kujutisest koosnevat kaubamärki. Eripärane ja meeldejääv kujutis mängib brändiidentiteedis olulist rolli ja võimaldab ka iseseisvana, brändinime abita tarbijal ettevõtja kiiresti ära tunda.

Selle kuu parimaks valisime SA Eesti Vabaõhumuuseumile kuuluva kaubamärgi:

vabaõhumuuseumi logo

Millest selle erilise kujundi loomisel inspiratsiooni ammutati ja miks otsustati see Patendiametis kaubamärgina kaitsta, selgitab muuseumi arendusdirektor Evelin Värk (pildil).

Soovisime, et meie logos kasutatav kujund oleks justkui peremärk, mida vanad eestlased kasutasid näiteks kalapüügiriistade, viljakottide, riideesemete, põllutööriistade jm märkimiseks, et eristada endale kuuluvaid esemeid naabri omadest. Peremärkide kasutamine võis alguse saada ajal, kui hakati rajama külasid ja ühiselt põldu harima, karja kasvatama, kala püüdma. Sellisel hetkel tekkis vajadus enda eraomandit märgistada ja selleks võetigi kasutusele igale perele ainuomane märk. Kaubamärgi motiivi ajendiks on lühend muuseumi nime esitähtedest EVM.

Meie peremärk on mõeldud ühendama SA Eesti Vabaõhumuuseumi üksuseid. Märk on samas lihtne ja modernne ning seda on hea kasutada oma toodete ja teenuste eristamiseks.

Otsustasime logo kaubamärgina registreerida, et meil oleks äritegevuses oma visuaalse identiteedi üle täielik kontroll. Oluline on, et saaksime keelata teistel isikutel enda registreeritud kaubamärgi või sellega sarnase tähise kasutamist ning anda teistele isikutele vajadusel loa oma kaubamärki teatud viisil litsentsitasu eest kasutada. Oma kaubamärgi registreerimisega tagasime endale kindlustunde, et ka kunagi hiljem ei saaks keegi teine, kes registreerib enda nimele sarnase kaubamärgi, nõuda meilt oma kaubamärgi kasutamise lõpetamist, kujunduse muutmist vms. Kaubamärk sündis koostöös reklaamiagentuuriga AD Angels.

 

Oma kaubamärki saad registreerima asuda Patendiameti e-teenuste portaalis. Kui vajad nõu, siis kirjuta meile aadressil kaubamark@epa.ee või helista telefonil 627 7937.

Loe ka eelmise kuu kaubamärgi lugu!

 

Mari-Epp Tirkkonen
Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert

Autentimine ID kaardiga